י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לראשונה בישראל

חולי קורונה אושפזו בביתם במקום בבית החולים

מנכ"ל מכבי רן סער: "אנו ערוכים לקליטת היקפים משמעותיים של חולי קורונה באשפוז ביתי איכותי ומקצועי"

 חולי קורונה אושפזו בביתם במקום בבית החולים
קורונה צילום: pixsabay

 השבוע נכנסו לאשפוז ביתי שני חולי קורונה מאזור הדרום. מדובר בבני זוג בשנות ה-40 לחייהם שחזרו לאחרונה מצרפת ונדבקו בנגיף. אלו שני החולים הראשונים בישראל שהועברו לאשפוז בביתם והם נמצאים בטיפולה של מכבי שירותי בריאות. מצבם הרפואי טוב.

אשפוז הבית כולל שיחות טלפניות מאחיות מכבי פעמיים ביום, במטרה לאמוד את מצבם הקליני ובמידה ונדרש תתבצע שיחה עם רופא מומחה, על מנת להחליט על המשך תהליך הטיפול. בנוסף, המטופלים מתקשרים עם צוות מכבי באמצעות קו ישיר שניתן להם לצורך זה. כמו כן, המטופלים קיבלו לביתם ערכה ייעודית של מכבי הכולל מד סטורציה (למדידת חמצן בדם), מד חום, 20 מסכות חד פעמיות ואלכוג'ל ועליהם לדווח לאחות מכבי היוצרת קשר מידי יום אודות המדדים.

ממכבי מוסרים כי המטופלים מרוצים מהעובדה שהם מאושפזים בביתם ומקבלים את מעטפת השירותים הנדרשת בנוחות ובסביבה המוכרת ובטוחה להם.

מנכ"ל מכבי, רן סער: "מכבי מובילה בתפיסת עולם את נושא האשפוז הביתי והתפשטות נגיף הקורונה היא הזדמנות למערכת הבריאות כולה ליישם את התוכניות שהתגבשו וביניהם מעבר לאשפוז ביתי. אנו ערוכים לקליטת היקפים משמעותיים של חולי קורונה באשפוז בית איכותי ומקצועי".

מכבי מעניקה מגוון שירותים רפואה מרחוק מותאמים עבור מבודדי בית החברים שנאלצים לשהות בבידוד או אנשים המעונים להימנע מהגעה למרכזים הרפואיים:

  1. מוקד אחיות טלפוני לייעוץ בנושאים רפואיים בכל שעות היממה- מכבי מפעילה מוקד טלפוני המספק שירותי מידע, ייעוץ והכוונה בנושאים רפואיים במספר 3555 * בכל שעות היממה על ידי אחיות בעלות הסכמה מקצועית
  2. "מכבי קידס"- מוקד ילדים טלפוני החל מהשעה 19:00- המוקד פועל בכל יום כאשר הצוות כולל אחיות מוסמכות ורופאי ילדים בעלי גישה לתיק הרפואי של החברים. המענה הראשוני במוקד ניתן על ידי אחות מוסמכת ובמידת הצורך היא מעבירה את הפונים להמשך טיפול על ידי רופאי הילדים. בהתאם לצורך, באפשרות הצוות להעניק הדרכה ויעוץ טלפוני, להנפיק משרמים דיגיטליים ולהפנות לשירותים רפואיים נוספים.
  3. רופא הילדים שלי- תיאום שיחה טלפונית עם רופא הילדים המטפל בשעות הפעילות שלו
  4. משלוח של תרופות עד הבית בשיתוף עם סופר פארם- חברי מכבי יכולים לקבל משלוח תרופות עד הבית מ"סופר פארם" לאחר קבלת מרשם מרופא. המשלוח מתבצע בתוך 24 שעות בעלות של 29.90 ₪ בלבד.

מכבי קוראת לתושבים לנקוט במשנה זהירות: לשטוף ידיים עם סבון ומים לעיתים קרובות, לכסות את הפה והאף בעת שיעול ועיטוש ולזרוק את הכיסוי לפח לאחר השימוש, להתעטש למרפק ולא לכף היד בהיעדר טישו או ממחטה, להישאר בבית אם לא מרגישים טוב ולא לנסוע בתחבורה ציבורית כאשר חולים.

מכבי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד