י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בקרוב: מכשיר לבדיקת בילירובין לצהבת בתינוקות ללא דקירה

בדיקה לאבחון צהבת בילודים בוצעה עד כה באמצעות דקירה בעקב רגלו של התינוק • מכשיר הבילירובין המהפכני משנה את הכללים, ומאפשר אבחון פשוט ללא דקירה • בקרוב, ייכנס המכשיר לשימוש גם במרכז הרפואי של מכבי ע"ש רוטר בירושלים

 בקרוב: מכשיר לבדיקת בילירובין לצהבת בתינוקות ללא דקירה
צהבת תינוקות צילום: pixsabay

בדיקה לרמת הבילורובין  לגילוי צהבת בתינוקות הינה בדיקה שגרתית, המבוצעת בבתי החולים טרם שחרור הילוד לביתו. במידה וערכי הבדיקה גבוליים יהיה צורך בהמשך המעקב במרפאה בקהילה תוך 24 שעות.

ההליך המשלב דקירה של התינוק אינו נעים הן לרך הנולד והן להורים הטריים. כיום, מאפשר מכשור חדש לבצע את האבחון ללא דקירה. המכשיר פועל באופן שאינו פולשני, ומבוסס על קרן לייזר. התוצאות מתקבלות באופן מיידי, ורק במקרה בו מופיעה תוצאה גבוהה – תבוצע דקירה. ברוב המקרים נמנע הצורך בכך וחוסכים כאב מיותר לתינוק.

יש לציין כי מרבית התינוקות לא זקוקים לבדיקה נוספת לאחר הבדיקה עם המכשיר החדשני. לבד מהכאב וחוסר הנעימות שנחסך מהתינוקות וההורים, הבדיקה החדשה יעילה וקצרה בהרבה. התשובות מתקבלות מיידית וניתן לפעול באותו הרגע בהתאם לתוצאותיה. זאת בשונה מהבדיקה שנעשית בדקירה שצריך לחכות לתוצאותיה לאחר שליחתה למעבדה.

הבדיקה החדשה תתאפשר גם במרכז הרפואי רוטר בירושלים, שם נמצא המכשיר שייכנס בקרוב לשימוש. יש לציין כי הבדיקה מתאימה רק לתינוקת מתחת לגיל 14 יום וכן לתינוקות לא עברו טיפול באמצעות אור במהלך שהותם בבית החולים.

סילבי צוריאלי מנהלת שירותי מעבדה במחוז ירושלים והשפלה ממכבי שירותי בריאות, מסבירה כי, "המכשור החדש הוא בהחלט בשורה חשובה הן לתינוק והן להוריו. אנחנו פועלים לרווחת החברים כל העת,  עם דגש מיוחד גם על רווחת החברים הטריים שזה עתה נולדו".

תינוקות מכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד