י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המשבר הפוליטי

אורלי לוי לא תתמוך בגנץ; פרץ אומר לא לישיבה עם נתניהו

כאוס במפלגת העבודה: לאחר הכרזתה של חבר הכנסת אורלי לוי כי לא תתמוך בממשלת מיעוט שנתמכת על ידי הרשימה הערבית, הרוחות סוערות במפלגה. חבר הכנסת הורביץ קורא ללוי להחזיר את המנדט

אורלי לוי לא תתמוך בגנץ; פרץ אומר לא לישיבה עם נתניהו
ניצן הורביץ צילום: פלאש 90

הרוחות במפלגת העבודה - מרצ ממשיכות לסעור לאחר הודעתה של חבר הכנסת אורלי לוי אבקסיס כי לא תשב או תתמוך בממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת, חברי סיעת העבודה התכנסו היום (חמישי) לישיבה - אורלי לוי החרימה.

חברי הרשימה התכנסו דקות לאחר שדווח כי אורלי לוי אבקסיס לא מתכוונת להמליץ על בני גנץ, מה שיקשה עליו את קבלת המנדט מהנשיא, כאשר גם בסיעת בל"ד נמנעו מלתמוך בגנץ בפעם הקודמת אך כעת דבר זה עשוי להשתנות.

בפתח ישיבת הסיעה הבהיר היו"ר חה"כ עמיר פרץ: "כפי שהודעתי לפני הבחירות, אני תומך בהקמת ממשלה צרה בראשות בני גנץ, בתמיכת הרשימה המשותפת. המהלך נתקל בקשיים בתוך המפלגות, והודעתה של אורלי לוי אבקסיס מגדילה את הקשיים למימוש מהלך חשוב זה".

פרץ הודיע כי השותפות עם לוי אבקסיס תמשיך למרות הבהרתה והזעם מצד חברי מרצ שקראו לה להתפטר ולהחזיר את המנדט "חרף התחושות הקשות אני ממשיך לקיים קשר עם ח"כ לוי אבקסיס ומקווה להגיע לתאום הפעילות העתידית איתה" אמר פרץ.

עוד הבהיר פרץ כי "לא אתמוך בממשלת ימין צרה בראשות נתניהו. ישנם מספר שלבים משמעותיים שהראשון בהם הוא המלצה לנשיא המדינה ביום ראשון הקרוב, ואני ממליץ כי נודיע לנשיא על תמיכתנו בבני גנץ כמועמד לראשות הממשלה".

קודם לישיבת הסיעה כינס עמיר פרץ את הנהלת מפלגת העבודה במהלכו הביעו כמחצית מהחברים את רצונם כי מפלגת העבודה תפתח במשא ומתן קואליציוני עם מפלגת הליכוד כדי למנוע בחירות רביעיות.

מי שהשמיע קו יותר תקיף כנגד חברת הכנסת לוי אבקסיס היה יו״ר מרצ, חבר הכנסת ניצן הורוביץ שאמר "אנחנו נחושים להקים ממשלה שבראשה יעמוד בני גנץ. זו הייתה ההבטחה המרכזית שלנו וזו המטרה שלנו עכשיו". הורביץ פנה לאורלי לוי אבקסיס ואמר, "אני מצפה מכל חברי הרשימה לעמוד במילתם. מי שלא יעמוד בזה צריך להחזיר את המנדט".

ניצן הורביץ אורלי לוי אבקסיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד