ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

לא חב"דניק? לא מנהל

בית ספר חב"ד בבית שמש קיבל הודעה ממשרד החינוך: יש לכם מנהל חדש. הבעיה: הוא לא חב"דניק. ההורים, יחד עם ראש העיר, הגישו עתירה לבית המשפט - והמנהל הוחלף

הורים מתגודדים בפתח בית הספר (צילום: COL)
הורים מתגודדים בפתח בית הספר (צילום: COL)

לא כל יום זהותו של מנהל מגיעה לשולחן בג"ץ, אך בבית שמש זה קרה, ולא במעט בזכות הירתמותו של ראש העיר, משה אבוטבול, לסייע במאבקם של הורי תלמוד תורה חב"ד שברמת בית שמש - מאבק שעל פניו נראה תמוה במקצת.

הכל החל כשהורי תלמוד-תורה חב"ד התוודעו לעובדה כי במשרד החינוך החליטו עבורם, כי בשנת הלימודים הנוכחית ינהל את התלמוד תורה, הפועל במסגרת ממ"ד כמו מוסדות חב"ד רבים, מנהל שאינו משתייך לחסידות חב"ד.

ההורים, המגובים בשליח חב"ד בבית שמש, הרב אליעזר ווינר, וברבני קהילות חב"ד, לא הסכימו לקבל את המנהל החדש, שהוצנח ללא התייעצות מוקדמת וללא תיאום עימם, וכבר ביום הראשון ללימודים נסגרו שערי התלמוד תורה עם שרשראות ברזל.

ההורים נאבקו, ומנגד במשרד החינוך לא התכופפו. ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, הורה למחלקה המשפטית של העירייה לגבות את ועד ההורים, ולעתור כנגד משרד החינוך.

היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד מיקי גסטווירט, הגיש את העתירה לבג"צ. בדיון שהתקיים, דווקא הדברים שהגיעו מכיוונה של עיריית בית שמש, היו אלו שנתנו את הטון, כך שהשופטים המליצו למשרד החינוך לגשת לפשרה מול העירייה.

לאור הצעת השופט ישבו נציגי העירייה ונציגי משרד החינוך בצוותא וסיכמו על פשרה, לפיה המנהל שנבחר לא יכנס לתפקידו, המשרד יוציא מכרז חדש למנהל הת"ת, אך בינתיים הלימודים יחזרו לסדרם, וימונה מנהל זמני עד לבחירת המנהל הקבוע.

ראש העיר הביע את שמחתו על שגם שופטי הבג"ץ נטו לקבל את עמדת עיריית בית שמש, ולפיה אורחות חייו של מנהל מוסד אמורים להיות לפי אורחות המוסד שתחת ניהולו. הוא הוסיף כי הוא מקווה מאוד שההחלטה שהתקבלה תהיה גם תמרור למקרים אחרים, מה שיביא לבחינה מקודמת של משרד החינוך, לפני שנופלת החלטה על מינוי מנהל למוסד חינוכי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד