י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בדרך השיטה הקדושה

באמצע משתה היין; הרבי שוחח עם הנגיד שהסתבך בארה"ב

את ימי הפורים חגו בחצר חסידות ויז'ניץ בהתעלות גדולה לאור השמחה על שחרורו של הרבי מבית החולים • 'בחדרי חרדים' עם סיקור ותיעוד מסכם מחצר החסידות, על מה היו ההצגות בטישים? 

באמצע משתה היין; הרבי שוחח עם הנגיד שהסתבך בארה"ב
פורים תש"פ בויז'ניץ צילום: יהושע פרוכטר

בחצר חסידות ויז'ניץ, חגגו את ימי חג הפורים בתחושת התעלות זאת לאחר שבערב הפורים שוחרר האדמו"ר מבית החולים, לאחר כמה ימי אשפוז בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק.

האדמו"ר נכנס בליל פורים לקריאת המגילה, אך לא ערך את הטיש בלילה, ביום פורים בצהריים נכנס לטיש 'משתה היין' . 

אחד החסידים העלה על גבי הכתב את אשר אירע בטיש משתה היין: "כשאוירת יום הכיפורים ושמחת תורה משמשים בערבוביה, מצד אחד הקהל עובר בסילודין לפני הרבי בתפילה לפעול ישועות ביום הנשגב, כל אחד מה שמבקש, ומצד שני על הפרנצ'עס פרחי החסידים בחורי החמד ואברכים מקפצים משוררים ומזמרים, ניגוני שמחה, וניגוני רגש והתעוררות, ניגוני בית אבא באידיש עסיסית, לצד ניגוני השוואנצונות, ומעת לעת הרבי מדליק סיגריה ומעשן קמעה ומעביר לעוברים להתברך".

באמצע הטיש דיבר הרבי עם החסיד ר' חיים בן שרה רבקה שטרן מארה"ב, (נגיד החסידות שהסתבך עם הרשויות באמריקה) הרבי בירכו בדמעות שליש שיזכה להינצל מעינוי הדין וממלתעות ציפורני בית המשפט האמריקאי. 

בטיש שנערך במוצאי פורים נערכה הצגה שדיברה בגנות על מידת הגאווה המאוסה, ובטובה של מדת הענווה שזוהי השיטה הקדושה, כשהם מציגים בית המדרש בו כל אחד מהמתפללים דואג לכיבודיו והכל לכבודו, וביותר בשמחת תורה כשכל אחד רוצה הקפה מכובדת כשבסופו הגיעו כלל מתפללי בית המדרש להחלטה לזנוח את מידת הגאווה ולהידבק בדרך השיטה הקדושה. 

בטיש שנערך בשושן פורים ההצגה נערכה ע"י תלמידי הישיבה כשהם מציגים, שדה התעופה ונסיעה במטוס ויז'ניצאי, וכך שילבו מסרים חינוכיים משולב בהכנעה וענווה בדרך השיטה הקדושה.

צפו בגלריה מסכמת של הצלם יהושע פרוכטר

מרכז חסידי ויז'ניץ פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד