כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הצהרה דרמטית

משבר הקורונה: השבתת מערכות החינוך לא כוללת ישיבות עם פנימיות

יממה בלבד לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות החריפו את ההנחיות בנוגע לקורונה, הם מסרו הצהרה דרמטית נוספת לאזרחי ישראל • מוקדם יותר החליט נתניהו על השבתת מערכות החינוך בישראל עד לאחר חג הפסח • "קוראים לממשלת חירום"

משבר הקורונה: השבתת מערכות החינוך לא כוללת ישיבות עם פנימיות
נתניהו, ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות בהצהרה על הקורונה צילום: פלאש 90

יממה בלבד לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות החריפו את ההנחיות בנגוע לקורונה, הם מוסרים כעת הצהרה דרמטית נוספת לאזרחי ישראל.

"אנחנו בעיצומו של אירוע עולמי ולאומי שלא היה כדוגמתו בכל שנותיה של המדינה" פתח נתניהו את דבריו והבהיר: "אני צריך למסור לכם את העובדות כמו שהם. ארגון הבריאות הכריז על הקורונה כמגיפה עולמית ואין מקום אחד בכדור הארץ שחסין מפניו".

"הקצב של ההדבקה אינו אחיד" המשיך נתניהו "הוא עולה במהירות לגבהים עצומים. זה מה שקורה באיטליה זה קורה בספרד, זה החל לאט ופתאום תוך יומיים שלושה זה התפשט במהירות שמאבדים עליה שליטה. באיטליה נמנו כמעט 700 מתים, מנכ"ל משרד הבריאות תיקן אותי. זה כמעט אלף. צפי התמותה הוא כ-2% מכל הנדבקים".

"אנגלה מרקל העריכה שבגרמניה יידבקו בנגיף כ-60 עד 70% מהאוכלוסייה" התייחס נתניהו למקבילתו הגרמנית והסביר כי "מדובר בחמישים מיליון בני אדם, תעשו את החשבון של המספר האפשרי של האנשים שימותו מהמחלה. מדובר במספרים גדולים מאוד" אמר נתניהו והוסיף כי "אצלנו זה עלול חלילה להגיע גם כן למספרים גדולים, אנחנו מצווים לעשות הכל כדי שלא יהיה".

"היעד העליון שלנו הוא להאט כמה שאפשר את קצב ההדבקה" הצהיר נתניהו והסביר כי "כך נוכל לצמצם את מספר החולים, לטפל במספר החולים כדי שמערכת הבריאות תוכל לטפל ומיטב המוחות יוכלו למצוא חיסון לנגיף".

בהמשך פנה נתניהו לציבור וביקש לשמור על הנחיות משרד הבריאות: "שמרו על הגיינה אישית, אל תלחצו ידיים, תשטפו ידיים, זה הכי אחראי שיש. זה לא משחק. אני מבקש לשמור על הגיינה, שימוש בטישו, מסכות זה לא העיקר, למנוע התעטשויות, מגע בפנים. זה העיקר. הדבר השני זה שמירת מרחק. זה מה שאני מחדש לכם היום. שמירת מרחק. השרים לא איתי כאן על הבמה, אנחנו צריכים מטר או שני מטר של מרחק אחד מהשני".

בנוגע להצהרות על השבתת מערכת החינוך אמר נתניהו: "במסגרת שמירת המרחק אנו מקבלים את ההחלטה הדרמטית: סוגרים את בתי הספר והאוניברסיטאות. ההחלטה איננה כוללת את הפעוטונים והגנים וכן את החינוך המיוחד. לכיתות א-ג ימצאו פתרונות שונים בימים הקרובים, כמו קייטנות וכדומה".

משמעות ההחלטה על השבתת מערכות החינוך מלבד מוסדות עם פנימיות, היא שישיבות קטנות וגדולות עם פנימיות לא ייסגרו, אלא יאלצו למצוא פתרונות על מנת למנוע התקהלות של למעלה ממאה בחורים בבית המדרש וחדרי האוכל, כפי שפורסם הבוקר לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

בהמשך קרא נתניהו להקמת ממשלת חירום לאומית - ממשלת אחדות "עוד הערב". ולקריאתו זו הצטרפו גם שר הבריאות יעקב ליצמן, שר האוצר משה כחלון ושר החינוך רפי פרץ.

מהסתדרות המורים נמסר, כי "לא נסכים לאפשר לעובדי הוראה, להשאר חשופים לסכנת ההידבקות. לא ניתן להפלות בין עובדי ההוראה שמלמדים בגנים לעובדי הוראה אחרים. אנו קוראים למדינה ללמוד ממדינות אחרות, אשר סגרו באופן מלא את מוסדות החינוך ובכך שמרו על בריאות עובדי ההוראה והילדים".

לאחר הודעת ראה"מ אמר סגן שר החינוך מאיר פרוש: "אין ספק שהאחראים על החינוך במגזר החרדי יידעו למצוא ולתת את הפתרונות' כדי שמאות אלפי התלמידים בחינוך החרדי לא יהיו ללא מסלול של למידה כל שהוא".

סגן השר הוסיף כי הוא פנה לראשי ארגוני הנוער במגזר החרדי שייצאו במבצע לימוד מיוחד ומסודר של הלכות ספיציפיות ומיוחדות - אם זה בנושא הלכות חג הפסח או לחילופין למידת הלכות שבת' תוך מתן פרסי עידוד לאחר המבחנים וכדו'.

קורונה הצהרה לתקשורת בנימין נתניהו בידוד ביתי משרד החינוך ממשלת אחדות לאומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד