ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מצטרף לשר דרעי

השר בנט מציג מתווה לפלונטר הפוליטי • צפו

אחרי שהשר דרעי קרא היום לממשלת אחדות בעקבות משבר הקורונה שמשתק את המדינה, שר הביטחון בנט הולך בעקבותיו וקורא גם הוא לכונן ממשלת אחדות עם תוקף של חצי שנה | כשבתום התקופה ישובו המפלגות לנקודת ההתחלה

השר בנט מציג מתווה לפלונטר הפוליטי • צפו
בנט וגנץ בכנסת צילום: פלאש 90

שר הביטחון ויו"ר מפלגת 'ימינה', נפתלי בנט, התייחס הערב (חמישי) למשבר הקורונה שמגיע ברקע הפלונטר הפוליטי, כשהוא מציג מתווה שלדבריו עשוי לסיים את הקרבות הפוליטיים שמשתקים את המדינה ואת הממשלה שפוגעות בתפקוד השוטף גם במשבר הקורונה.

תחילה היה אמור השר למסור את הדברים במסיבת עיתונאים, אותה זימן ל'בית סוקולוב' בתל אביב לשעה 18:30. אולם זו בוטלה וההצהרה נמסרה בסופו של דבר באמצעות סרטון וידאו שצולם בלשכתו.

השר נפתלי בנט נראה אומר בסרטון: "זוהי שעת חירום", ועל כן "בשעה כזו נדרשת ממשלת חירום לאומית בראשות נתניהו, אחדות עכשיו - רבים אחר כך".

בנט הציע מתווה לפיו; "אנחנו נעביר חוק שיקפיא את כל ההליך הפוליטי למשך ששה חודשים, ועוד ששה חודשים נוכל כולנו לחזור בדיוק למקום שבו היינו ולהמשיך להתווכח. אף מפלגה לא תאבד מכוחה או מיכולתה לנהל משא ומתן".

יו"ר 'ימינה' פנה לחבריו במערכת הפוליטית ואמר להם, "הנגיף לא מבחין בדעות פוליטיות וזה מחייב אותנו לאחדות לאומית רחבה. אני קורא לחבריי במפלגות הציוניות, מימין ומשמאל: היכנסו תחת האלונקה, הצטרפו עכשיו לממשלת חירום לאומית".

מוקדם יותר היום קראו גם יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, ח"כ גדעון סער מהליכוד וכן חבר הכנסת יועז הנדל מ'כחול לבן' לכונן ממשלת אחדות במיידי.

ח"כ גדעון סער כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏הקמת ממשלת אחדות ולו לתקופה קצובה, היא צו השעה - כדי להתמודד עם משבר הקורונה. הדבר נדרש על מנת להשיב את אמון אזרחי המדינה במערכת הפוליטית".

מן עבר השני, ח"כ יועז הנדל מ'כחול לבן' כתב: "מלכתחילה היה צריך ממשלת אחדות כדי לרפא את החברה הישראלית, ועכשיו זה כבר צו 8".

משבר פוליטי נפתלי בנט קורונה ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד