י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הקורונה תשפיע על הפלונטר הפוליטי?

נתניהו קורא לאחדות: בני גנץ מראה נכונות

משבר הקורונה תחלץ את ישראל מהמשבר הפוליטי בו היא נתונה מזה שנה שלימה? ראש הממשלה קרא הערב לבני גנץ לחתור יחד עמו לממשלת אחדות וזימן אותו לפגישה עוד הערב | נשיא המדינה עודכן טלפונית ובירך על המהלך | גנץ בתגובה: "נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית"

נתניהו קורא לאחדות: בני גנץ מראה נכונות
בנימין נתניהו ובני גנץ צילום: אלעד מלכה

בצל נגיף הקורונה שמשבית את ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא הערב (חמישי) ליו"ר 'כחול לבן' בני גנץ להקים ממשלת חירום לאומית, שתפעל לתקופת זמן מוגבל, כשמיד לאחר הקריאה הפומבית, זימן את יושב גנץ לפגישה דחופה.

במהלך ההצהרה היומית בנושא הקורונה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "לפני 52 שנים, ערב מלחמת ששת הימים, קמה בישראל ממשלת חירום לאומית. אני קורא להקים ממשלה דומה עכשיו. להקים עוד הערב ממשלת חירום לאומית, בלי שום היסוס ובלי שום דחיות".

נתניהן הבהיר, "זו תהיה ממשלת חירום לתקופה מוגבלת, יחד נילחם להציל את חייהם של רבבות אזרחים, כשהוא הוסיף ואמר, "אני מבקש להביע הערכה לאנשים מהצד השני של המתרס הפוליטי. הם מבינים שאנחנו בשעת חירום".

לדברי ראש הממשלה נתניהו, "חייבים לשים את הפוליטיקה בצד ולעשות מה שצריך. מה שנדרש זאת אחריות לאומית ואישית והיא גוברת על כל שיקול אחר. נטפל במשבר בכוחות משותפים. אחר כך נוכל לחזור לנקודה שהיינו בה".

לאחר ההצהרה, ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ועדכן אותו כי הזמין את יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ להיפגש עוד הערב במטרה להקים ממשלת חירום לאומית בהקדם.

מדוברות בית הנשיא נמסר כי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח עם ראש הממשלה ואמר לו כי הוא מברך על כל יוזמה שתוביל להקמת ממשלה בהקדם האפשרי והדגיש: "ביתי פתוח בפניכם. עלינו לעשות הכל כדי להתמקד במשימות העומדות לפנינו", אמר הנשיא.

עוד הדגיש הנשיא כי בית הנשיא יעמוד גם הוא לרשות הצדדים כמקום מפגש ושיח וכי הוא נכון לסייע בכל שיידרש על מנת להביא להסכמות מהר ככל הניתן למען אזרחי ישראל.

יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ הגיב לנתניהו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "כחול לבן בראשותי גיבתה עד היום ותמשיך לגבות את המאבק המשותף במגפת הקורונה והשפעותיה. כפי שעשינו עד כה, נמשיך לנהוג בממלכתיות ובאחריות למען הציבור. לאור המצב, נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית. נעשה כל מאמץ בכדי לקדם מהלך זה למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

בני גנץ ממשלת אחדות לאומית בנימין נתניהו ראובן ריבלין נשיא המדינה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד