י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האחריות מחייבת

בגלל הקורונה: השבעת חברי הכנסת תחולק לקבוצות

גם בכנסת ישראל אוכפים בקפדנות את הוראת משרד הבריאות שלא להתכנס יותר ממאה איש במקום אחד ועל כן יקימו בשבוע הבא את השבעת חברי הכנסת ה-23 בשלושה פרקים | בכל סבב ייכנסו 40 ח"כים

בגלל הקורונה: השבעת חברי הכנסת תחולק לקבוצות
הכנסת צילום: Pierre Terdjman / Flash90

נגיף הקרונה משליך על המערכת הפוליטית ואף על טקס ההשבעה, כאשר השבעת חברי הכנסת תחולק לקבוצות, כדי שלא לחרוג מהוראות משרד הבריאות שמונע התקהלות של מעל 1090 איש, שהמוזמנים. העיתונאים יישארו בחוץ.

בכנסת הודיעו כי מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ, קיים הערב (חמישי) הערכת מצב עם גורמי המקצוע של הכנסת בנושא השלכות הנחיותיו של משרד הבריאות מאמש, על פעילותה השוטפת של הכנסת ואירוע השבעת הכנסת שיחול בשבוע הבא.

מנכ"ל הכנסת סחרוביץ הודיע כי "האחריות מחייבת הצהרת אמונים במקטעים, על מנת לעמוד בנהלי תקנון הכנסת הקשורים לאירוע הצהרת האמונים מחד, תוך צמצום האפשרות להדבקה כוללת, שעלולה להשבית חלילה את כלל חברי הכנסת והממשלה, מאידך".

על פי החלטות המנכ"ל: הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-23 תיעשה בשלושה סבבים של - 40 חברי כנסת בכל מקטע.

כשבנוסף בוטלו כלל הזמנותיהם של בני משפחות חברי הכנסת - למעט בני משפחותיהם של שלושת חברי הכנסת החדשים שגם אליהם תיעשה פניה לשקול בשנית את הגעתם.

עוד הוחלט כי אירוע ההשבעה ייערך לראשונה ללא קהל ביציעים - שבוטלו הזמנותיהם של משפחות חברי הכנסת, סגל א׳, הסגל הדיפלומטי והקהל הרחב. שגם תצומצם כניסתם של יועצים פרלמנטריים, יועצי שרים ופמליות ביום זה למשכן.

האירוע ישליך גם על התקשורת שלא תאפשר להם להשתתף בטקס ההשבעה ביציע העיתונאים וגם בוטלה עמדת העיתונאים בכניסת ח"כים.

החלטות אלה מצטרפות להחלטות שהתקבלו בתחילת השבוע בכנסת ובהם: ביטול הסיורים בכנסת ובכלל זה בנוסף לחובת הצהרת כניסה למשכן - שעל כל מבקר שאינו קבוע נידרש לחתום על הצהרת כניסה למשכן. בהצהרה זו מתחייב המבקר שלא ביקר בשבועיים האחרונים בחוץ לארץ.

השבעת חברי הכנסת קורונה אלברט סחרוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד