ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
לפני הגישושים לאחדות

מוכנים לבחירות רביעיות? סקר מנדטים חדש

סקר שנערך לפני הגישושים לממשלת אחדות בצל משבר הקורונה, לא מבשר טובות שכן גם בפעם הרביעית מסתמן שלא תהיה הכרעה וכי המפלגה היחידה שתרוויח מהבחירות היא הליכוד שתתחזק ל-37 מנדטים, שאר המפלגות תשארנה עם אותו הישג

מוכנים לבחירות רביעיות? סקר מנדטים חדש
פתקים בקלפי צילום: בחדרי חרדים

המצב הפוליטי הרעוע בו אנו נמצאים, כאשר לאף אחד מן הגושים אין את הרוב הדרוש להרכבת הממשלה, מה שעלול לגרור את ישראל לבחירות רביעיות, הביא את מערכת 'חדשות 12', לבדוק באמצעות סקר מנדטים, האם מערכת בחירות רביעית תשנה את המצב, ובכן אף אחד מן הגושים לא משיג 61 מנדטים.

על פי הסקר שפורסם הערב במהדורה המרכזית של 'ערוץ 12', אילו הבחירות לכנסת ה-24 היו מתקיימות היום (חמישי), הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מקבלת 37 מנדטים, ושומרת על כוחה כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת עם מנדט אחד יותר. ואילו מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ, הייתה נשארת במקומה ומקבלת 33 מנדטים. הרשימה הערבית המשותפת גם היא עם 15 מנדטים.

הגוש החרדי שומר על כוחו ומקבל 16 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 9 כמו בבחירות האחרונות ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן מקבלת גם היא 7 מנדטים כמו בבחירות האחרונות. 

'העבודה–גשר-מרצ' בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ מקבלת 6 מנדטים, 'ימינה' בראשות נפתלי בנט, הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' מקבלת 7 מנדטים. 'ישראל ביתנו' בראשותו של אביגדור ליברמן נשארת עם 7 מנדטים בלבד.

'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 0.7% מקולות הבוחרים.

על פי החלוקה לגושים: גוש הימין עם 59 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 54 מנדטים, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 7 מנדטים בלבד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו עם 45%, גנץ עם 33%, 14% חושבים שאף אחד מהם ו-8% לא יודעים.

סקר מנדטים בחירות לכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד