י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גפני vs ליצמן

הקרב הנצחי בין מד"א לאיחוד הצלה חוזר ליהדות התורה

נגיף הקורונה מחזיר לשולחן את הקרב בין ליצמן שמצדד במד"א, לבין גפני שמצדד באיחוד הצלה • לאחר ששר הבריאות ליצמן התבטא כי מד"א יותר מקצוענים מ'איחוד' ולכן משתמשים רק בהם במאבק בקורונה, גפני קורא הערב לצרף את 'איחוד הצלה' למאמצים נגד התפשטות הנגיף

הקרב הנצחי בין מד"א לאיחוד הצלה חוזר ליהדות התורה
גפני וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקרב הנצחי בין ארגוני הצלה, 'איחוד הצלה' ו'מגן דוד אדום' לא פוסק גם בצל התפשטות נגיף הקורונה, כשכעת הקרב מגיע גם לקרב בין ראשי 'יהדות התורה' שר הבריאות יעקב ליצמן לבין יושב ראש וועדת הכספים משה גפני.

בראיון שהתקיים בימים האחרונים באתר ynet נשאל שר הבריאות ליצמן מדוע הוא לא מגייס את ארגון איחוד הצלה כדי לסייע במאמצים מול התפשטות נגיף הקורונה והשיב כי הוא פועל רק מול מד"א משום שהם מקצועיים יותר.

לדברי השר ליצמן, "מד"א הוא לאומי, אנשי מד"א מקצוענים יותר מכולם ולכן זה מסורת שאנחנו עובדים עם מד"א", ובד בבד הבהיר, "אני לא מוכן לנהל פוליטיקה על הגב של האזרחים מה שאיחוד הצלה עושים, זה פוליטיקה כי כנראה שהם בוכים שמד"א זוכה".

ליצמן הוסיף ואמר אמירה שגררה זעם מצד ראשי ארגון 'איחוד הצלה': "מה נעשה שמד"א יותר מקצוענים מאיחוד הצלה והוא גם וותיק יותר ולכן עובדים איתם כרגע".

הערב (חמישי) שיגר יושב ראש וועדת הכספים ח"כ גפני הודעה חריגה, בה הוא קרא לפנות לארגון 'איחוד הצלה', שיפעלו על מנת לצמצם את התפרצות נגיף הקורונה. כאשר אין מדובר בפעם הראשונה שהקרב בין ארגוני ההצלה מגיע לסיעת יהדות התורה.

גפני קרא בהודעתו, "במאמץ הלאומי בשעת חירום זו, אני קורא לפנות לארגון 'איחוד הצלה' שיש להם כ-6,000 מתנדבים עם ניסיון רב בהצלת חיים, ביניהם חובשים, פראמדיקים, נהגי אמבולנסים ורופאים, מיומנים ומקצועיים, שמעוניינים ופנויים להתגייס בצו 8 לסיוע במאמץ הלאומי למניעת התפרצות נגיף הקורונה".

מגן דוד אדום איחוד הצלה משה גפני יעקב ליצמן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד