י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הלימודים בצל הקורונה

לאחר הוראת הגר"ח: עיריית בני ברק התכנסה

בלשכת ר"ע ב"ב אברהם רובינשטיין, התקיימה הערב ישיבת היערכות להתמודדות מערכת החינוך עם נגיף הקורונה. בפגישה, הציג ראש העיר לגורמי המקצוע את הנחיות משרד הבריאות לסגירת המוסדות, ואת החלטות גדולי ישראל לקיים לימודים בת"תים וכן הורה על קביעת נהלים לעדכון הורי התלמידים

לאחר הוראת הגר"ח: עיריית בני ברק התכנסה
התייעצות בעיריית בני ברק בנושא הקורונה צילום: באדיבות המצלם

לאחר הוראת שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי יש להמשיך את הלימודים בחיידרים למרות הנחיות ראש הממשלה בנימין נתניהו, עיריית בני ברק מפרסמת כי בהתאם להוראות משרד הבריאות, בגני ילדים יתקיימו הלימודים כרגיל.

הערב (חמישי) התקיימה בלשכת ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין, ישיבת היערכות להתמודדות מערכת החינוך עם נגיף הקורונה. בפגישה, הציג ראש העיר לגורמי המקצוע את הנחיות משרד הבריאות לסגירת המוסדות, ואת החלטות גדולי ישראל לקיים לימודים בת"תים וכן הורה על קביעת נהלים לעדכון הורי התלמידים.

בעיריית בני ברק מבהירים כי בבתי הספר לבנות לא יתקיימו לימודים, וכי בחיידרים יש לברר מול ההנהלה של כל מוסד, שכן הם תחת רשתות החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני.

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', מנהל החיידר 'ברכת יעקב' בפתח תקווה, הרב יהושע דבורץ, הנחשב למקורב בבית הגר"ח קנייבסקי, ביקש את הכרעת שר התורה, האם עליו לציית לגמרי להנחיות ולהוציא את מאות התלמידים לחופשה, ובכך להביא לביטול תורה המוני, בשעה שהמגיפה משתוללת. או שמא עליו להשאיר את דלתות הת"ת פתוחות, ולהותיר את ההחלטה בידי ההורים.

הגר"ח השיב לו כי הסכנה מהמצב שלא ילמדו בתלמוד תורה היא הרבה יותר גדולה מהסכנה מהקורונה, וראוי שילדי התלמוד תורה יקיימו לימודים. הגר"ח בירך: "לא יהיה מזה שום נזק!".

יודגש, שהשאלה הופנתה מצד הנהלת המוסד, ולא מצד ההורים, כך שהחלטת ההורים אם לשלוח או לא, תלויה בהם ובשאלת הרב שהם יעשו.

כמו כן, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בכוונת הנהלת המוסד לפתוח את הת"ת, אך להבהיר להורים מראש כי זו החלטה שלהם אם לשלוח את הילדים, או לא. במוסד אף יבהירו כי אין שום אחריות לא לתלמוד תורה ולא לעירייה בעניין, וכל הורה יפעל על פי שיקול דעתו ועל אחריותו בלבד.

ל'בחדרי חרדים נודע, כי מיד לאחר ההוראה הברורה מבית מרן שר התורה, העביר מנהל הת"ת לכל ההורים את המסר על פתיחת שערי הת"ת לכל מי שחפץ לשלוח את ילדיו, וצירף את הציטוט מהכרעתו של הגר"ח, עם הברכה שלוותה אליה.

קורונה עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד