י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ומה צריכים לעשות האוזר והנדל

סקר חדש: גנץ פועל בניגוד לעמדת רוב הציבור

בני גנץ לא בזבז זמן אחרי הבחירות, שהעניקו ניצחון גורף לימין על השמאל - 58 מול 47 מנדטים. וזאת גם אחרי שליברמן השלים מהפך ועבר לגוש השמאל. גנץ פנה מיד במהלך מהיר והרפתקני נגד תוצאות הבחירות, תוך ניסיון לבצע מעין פוטש פרלמנטרי בעזרת הח"כים הערבים | סקר 'ישראל היום' קובע כי הוא פועל בניגוד לעמדת רוב הציבור | וגם, נתונים מעניינים נוספים

סקר חדש: גנץ פועל בניגוד לעמדת רוב הציבור
יו"ר כחול לבן בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ממשלת מעבר מחלישה את יכולת ההתמודדות מול משבר הקורונה. לאור הרוב הגורף נגד ממשלה עם הרשימה המשותפת, נותרה רק ברירה אחת. בני גנץ לא בזבז זמן אחרי הבחירות, שהעניקו ניצחון גורף לימין על השמאל - 58 מול 47 מנדטים. וזאת גם אחרי שליברמן השלים מהפך ועבר לגוש השמאל. גנץ פנה מייד במהלך מהיר והרפתקני נגד תוצאות הבחירות, תוך ניסיון לבצע מעין פוטש פרלמנטרי בעזרת הרשימה המשותפת. אבל סקר 'מאגר מוחות' בעריכת יצחק כ"ץ, שמתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון 'ישראל היום', מראה חד משמעית שהוא פועל בניגוד גמור לעמדת רוב הציבור.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו מוביל עם 47%, לעומת בני גנץ שזוכה ל-36%, לא יודע/ת: 17%.

מה שמעניין יותר הוא שבקרב מצביעי ליברמן, גנץ כבר נהנה מרוב גורף - 57% בשאלת ההתאמה. ועוד יותר מכך - 64% ממצביעי ליברמן תומכים בממשלת מיעוט בעוד שיעור המתנגדים - 22% בלבד, דומה לשיעור מצביעי העבודה־מרצ־גשר המתנגדים לממשלת מיעוט (21). 

עוד נשאלו בסקר, "איזו ממשלה היית מעדיף שתקום"? ממשלת אחדות רחבה: הליכוד, כחול לבן ומפלגות נוספות מימין ומשמאל: 31%, ממשלת ימין צרה של גוש הימין בלבד: 26%.

ממשלת אחדות צרה: הליכוד וכחול לבן: 17%, ממשלת מיעוט בראשות כחול לבן ובתמיכה הרשימה המשותפת מבחוץ: 17%, לא יודע/ת: 9%

ובשאלת הפתרון פלונטר הפוליטי, נלך לבחירות רביעיות: 40%, תוקם ממשלת ימין: 19%, תוקם ממשלת אחדות: 13%,.תוקם ממשלת מיעוט: 9%, לא יודע/ת: 19%

לפי דיווחים שונים באמצעי התקשורת, שני חברי כנסת מכחול לבן עשויים להתנגד למהלך אפשרי של מפלגתם להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. אם תוקם ממשלה כזו, מה לדעתכם צריכים לעשות שני חברי הכנסת המתנגדים?

להישאר ולהצביע נגד עמדת מפלגתם: 40%, להישאר ולהצביע עם עמדת מפלגתם: 23%, להתפטר מהכנסת: 23%, לא יודע/ת: 15%.

מאגר מוחות ישראל היום בני גנץ סקר פוליטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד