י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אספקת מזון, תרופות, פיקוד ושליטה

בהלת הקורונה: כך נערכים בצה"ל לתרחיש האימים

במקרה של התפרצות המונית נערך אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בראשות האלוף יצחק תורג'מן, לסייע למד"א בניוד ובפינוי חולים, אספקת מזון, תרופות, הפעלת מערכי פיקוד ושליטה על מרחבים משמעותיים

בהלת הקורונה: כך נערכים בצה"ל לתרחיש האימים
עם כפפות ומסכות מפני הקורונה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

הנגיף קורונה הולך ומתפשט בישראל, ובצה"ל נערכים. במקרה של התפרצות המונית נערך אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בראשות האלוף יצחק תורג'מן, לסייע למד"א בניוד ובפינוי חולים, אספקת מזון, תרופות, הפעלת מערכי פיקוד ושליטה על מרחבים משמעותיים. סוגיה זו נדונה על ידי ראש הממשלה נתניהו עם ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירי מערכת הבריאות. כך דיווח אמיר בוחבוט ב'וואלה'.

עוד דווח, כי אט"ל גם תתגבר את המעבדות בבית החולים שיבא תל השומר כדי לסייע בבדיקת דגימות הדם של החשודים בהידבקות הקורונה, ולשלב את חיילי פיקוד העורף במתן מענה לאזרחים במוקד מד"א.

כמו כן, במצב של החמרה רצינית במצב הקורונה, נערכים בצה"ל להטיל הסגר על אזורי מגורים שייחשבו כמוקדי התפרצות. במצב קיצוני זה, המשטרה תעסוק בשמירת הסדר בתוך היישוב, וצה"ל יפקח על הסדר. כמו כן, תעבור השליטה מידי משרד הבריאות לידי צה"ל.

כמו כן, בימים האחרונים רכשו באט"ל ערכות רפואיות אישיות בסך עשרות מיליוני שקלים הכוללות מד חום, מסיכות, בקבוקי אלכוג'ל, מד לחץ דם, ערכות מיגון, תרופות ועוד.

במצב של הדבקה המונית בצה"ל, נערכים באט"ל להקמת מתקני אשפוז בבתי יחד למען החייל הממוקמים ברחבי הארץ.

נציין, כי בהתאם להתמודדות עם התפשטות הנגיף קורונה, הנחו בצה"ל כי אין לקיים אירועים עם מעל לחמישים איש, וכן תוגברה האכיפה אחר משרתים שלא חשים בטוב בסביבת מקומות אסטרטגיים כדוגמת "הבור" בקרייה.

קורונה חולי קורונה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד