י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עכשיו זה רשמי

בכחול לבן מבקשים למנות יו"ר כנסת קבוע

בצל נגיף הקורונה בכחול לבן הודיעו ליו"ר הכנסת כי הם מתכננים להדיח אותו ולמנות יו"ר כנסת קבוע. לצורך כלל בכחול לבן יזדקקו לתמיכתם של כל חברי הרשימה המשותפת

בכחול לבן מבקשים למנות יו"ר כנסת קבוע
ח"כ יולי אדלשטיין צילום: אלירן ברוך

למרות הקריאה אמש (חמישי) במערכת הפוליטית להקים ממשלת אחדות, נראה כי בכחול לבן לא צפויים לוותר על הדחת יושב ראש הכנסת אדלשטיין ומבקשים למנות כבר ביום שני הקרוב יושב ראש כנסת קבוע.

במכתב ששיגר היום (שישי) יושב ראש סיעת כחול לבן חבר הכנסת אבי ניסנקורן ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הוא דורש להציב על סדר היום של דיון המליאה ביום שני הצבעה על מינוי יו"ר כנסת קבוע.

כיום החוק קובע כי יושב ראש הכנסת היוצאת ימשיך לכהן בתפקיד עד למינוי יו"ר כנסת קבוע לכנסת הנכנסת, אלא שאדלשטיין מכהן בתפקיד כיו"ר זמני מאז הבחירות לכנסת ה-21 משום שמינוי יו"ר קבוע לא עלה כלל להצבעה.

כדי למנות את היו"ר הקבוע, בכחול לבן יצטרכו לגייס רוב של 61 מה שאומר שהם צריכים לגייס את תמיכתם של כל חברי הרשימה המשותפת. 

נציין עוד, כי לא ברור איך יקיימו את ההצבעה בצל נגיף הקורונה שכן אתמול הודיע מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ כי טקס השבעת הכנסת יתחלק לשלוש קבוצות כדי לא לחרוג מהוראות משרד הבריאות שאוסרים על התכנסות של למעלה מ100 אנשים תחת קורת גג אחת.

אבי ניסנקורן מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד