י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל נגיף הקורונה

לייבל'ה במוצאי שבת: סיכום פורים תש"פ

בצל נגיף הקורונה המאיים, חגג לייבל'ה את חג הפורים בתקווה שאם ידבק חלילה, יפורסמו שלל המקומות בהם הוא ביקר. אך מי שעצרה את זה בתקיפות היתה רעייתו הינדל'ה שהכריזה על בידוד כפוי • והשבוע: מיהו כוכב הזמר החסידי שנאלץ להכנס לבידוד? החולצה בהפתעה שקיבל הסאטיריקן והסופר החרדי, הכתב הפוליטי שהוכרע על ידי האלכוהול, והאסיר המשוחרר שלבש לכבוד פורים את מדי בית הסוהר • כנסו כנסו

לייבל'ה במוצאי שבת: סיכום פורים תש"פ
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"ימי הפורים לא יעברו מתוך היהודים" שינן לעצמו לייבל'ה ללא הרף גם בקריאת המגילה ובמשך כל ימי הפורים בבני ברק ובירושלים. במשך ימי הפורים לייבל'ה היה שתוי והתנדנד ממקום למקום, וכל זאת מדוע? בכדי שאם הוא יהיה ח"ו חולה בקורונה, יהיה לאייל בסון, דובר משרד הבריאות, לכתוב רשימה ארוכה את כל המקומות בהם ביקר לייבל'ה וכך לא יצטרך לכתוב מדור פורים מסכם.

מה באמת קרה הוא שהינדל'ה שמעה שזה התכנית והכניסה את לייבל'ה לבידוד מלא תוך שהיא מזמינה הביתה עשרות ערכות של אלכוג'ל כשהיא נותנת הוראה ברורה: יותר אתה לא יוצא מהבית עד להודעה חדשה, אין מצב שהילדים יחגגו בין הזמנים מוקדם מהרגיל. 

בכל מקום שהלך לייבל'ה הוא שמע על עוד ועוד אנשים שנמצאים בבידוד, כך למשל הזמר שלמה כהן שחזר מחתונה בצרפת נכנס לבידוד ונאלץ לבטל כמה הופעות הן בפורים והן קודם לכן. גם שדרן רדיו "קול חי מיוזיק", אפרים קמיסר, נכנס לבידוד יחד עם כל משפחתו, לאחר שבאו ללא ידיעתם במגע עם חולה קורונה בקהילת חב"ד בית מנחם ברחובות. ומה עם התכנית היומית? ממשיכה להיות משודרת – הישר מהאולפן הביתי המאולתר. כך זה נראה.  

ומי שלא נכנס לבידוד, הוא אמן הרגש מוטי שטיינמץ שהשתכר כדבעי השנה. בערב פורים ראה אותו לייבל'ה רוכש ארבעה דגי ענק ב'פל דגים' בבני ברק.

 

ומכאן לכל חגיגות הפורים שנערכו בערי הפרזות ובערים המוקפות חומה. את ליל פורים פתח לייבל'ה בביתו של מנכ"ל עיתון 'המבשר' בחגיגת פורים מסורתית עד דלא ידע שנמשכת עד השעות הקטנות של הלילה והשנה תחת הכותרת "האם אנחנו הולכים לסיבוב נוסף"? לייבל'ה הגיע ועשה סיבוב נוסף בכל מה שקשור להיותו שתוי עד כלות הכוחות ממש. 

בשולי חגיגות השמחה שנערכו בבית, ראה לייבל'ה את ראש העיר אלעד ישראל פרוש, ממלא מקומו אבי שטרן וחבר המועצה ברדוגו הספרדי. השלושה כך נראה, לאחר שנה בתפקידים, כרגיל נראו צוחקים יותר מגדר הרגיל לייבל'ה לא האזין האם הם אמרו איך סידרנו את פינדרוס מה שבטוח הם היו שמחים.

בהמשך ראה לייבל'ה את הכוכב הגדול, הסופר יצחק פלדמן, כשאחד מחבריו הפתיע אותו עם חולצה מיוחדת של מלחמת היצר איתו הוא מנהל מלחמת חורמה מידי יום מעל גבי הטוויטר. פלדמן פצח בריקוד עם בעל הבית הרב פרוש שהתוודע לראשונה למלחמה הגדולה ביצר הרע. 

כשלייבל'ה ירד למטה כשהוא כבר שתוי, הוא ראה את הכתב הפוליטי שלנו, העיתונאי ארי קלמן שהוכרע לאחר ששתה באמת עד דלא ידע בין דגל רשב"ם לדגל ראב"ד. 

משם הגיע לייבל'ה לביתו של מנהל המחלקה המוניצפלית של 'דגל התורה' וסגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא, שם יענקי בן שלמה מהצעירים העולים ב'דגל' סיים מסכת. את הקדיש אמר שוקי כץ מבעלי קונדטוריית כץ לע"נ אביו. בין המשתתפים הסופר חיים ולדר, הקבלן הגוראי מוטי פירסטמן, וצוות הלשכה אליהו ארנד מ'יתד' ו'למענכם', שמשון פרג מ'החינוך העצמאי' ומאוחדת ומוישי גרינוולד. עוד השתתפו מאיר אסחייק מבית ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ואלי גולדמן מבית הגר"ד לנדו.

גם מנכ"ל 'יתד נאמן' הליטאי זליג אורלנסקי חגג את פורים בלילה בביתו בנתניה. למקום הגיעו ראש ישיבת נתיבות חכמה הגאון רבי ברוך נויבירט, ח"כ יעקב אשר, מנכ"ל החינוך העצמאי הרב סורוצקין, סגר"ע ב"ב מנחם שפירא, ונציגי 'דגל' משה לחובר, סגר"ע אלעד אבי שטרן, ח"מ עיריית י-ם אלחנן גרוסבוים, יצחק זמל ואריה זיסמן. אורלנסקי חבש תרבוש לראשו. 

מנתניה עשה לייבל'ה את הדרך לביתר עילית, שם ראה את הראיס של העיר מאיר רובינשטיין בלבוש חג פותח את חגיגות הפורים בביקור בחפ"ק העירוני שהוקם במטרה לשמור על הסדר בעיר יחד עם הסגן עוביידי כולם לבושים במיטב התלבושות. 

לייבל'ה נתקל בבכירי הליכוד שהגיעו לביתו של היועץ האטסרטגי יוסי רוזנבוים, שגם לא ויתר השנה על שמחת פורים בביתו ברחוב המגיד ממעזריטש ותחת אבטחה כבדה צעדו השרים בזה אחר זה ושתו עד דלא ידע. 

לאחר מכן הגיע לייבל'ה לרחוב הרב מוצפי, ביתו של האיש וטוב הלב הגדול חיים רבינוביץ הרל"ש של אייכלר שחגג בביתו לתוך הלילה יחד עם בחורי חסידות באיאן עליהם הוא נמנה, לצד סגן ראש העיר ביתר דודי זלץ שלימד את הבחורים מבאיאן לשיר גם שירים של ליטאים. בין הנוכחים ראה לייבל'ה את עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך, לצד יצחק פלדמן, משה ויסברג, חיים פרידלנדר, שמואל בן צבי ועסקני ירושלים הצעירים מענדי צימעט ויענקי שטרן. 

חגיגה נוספת נרשמה בביתר בביתו של רו"מ ישיבת חיי תורה איש החינוך הרה"ג יעקב הולצמן, לשם זרמו מאות מתלמידי ובוגרי הישיבה.

ומביתר לבית שמש בביתו של עורך עיתון 'הדרך' אברהם דב גרינבוים. נרשמה שתיית לחיים גדולה לאחר שלושה מערכות בחירות. אברום דויב ביחד עם סופר העיתון ואיש ההשקפה שימען ליברטי שתו עד דלא ידע. 

ועורך הדין של בית שמש, ישראל ענדען, לא שוכח אף אחד בפורים. הוא נצפה עם שדר הרדיו הפיראטי וממציא השיטה שמואל בן עטר. השניים שתו לחיים לכבוד היום. 

בפורים עצמו הגיע לייבל'ה לביתו של היועץ הרפואי יוסי ערבליך, שם הגיעו לחגוג בין היתר האדמו"ר מלעלוב ומנהלי בתי חולים פרופ' פרס, פרופ' וייס וד"ר דוידזון.

אפרופו ערבליך ועזרה ללא גבולות, בעיצומה של שמחת הפורים הוא נצפה יוצא מבית החולים איכלוב בת"א אחרי סיוע לחולה קורונה במקרה סבוך ביותר. 

אין אחד שלא מכיר את ר' אהרן גולדברג שהשתחרר מהכלא האמריקאי מוקדם מהצפוי - לפני כשנה. השנה הוא נצפה עם המדים של האסיר בפורים מה שנקרא "ונהפוך הוא". 

לייבל'ה השנה לא ויתר על טיש 'משתה היין' בחצר חסידות זוטשקא. הרבי מגדולי וצדיקי הדור ומשפיעי הקודש מושך אחריו מאות חסידים ומבקשים. לייבל'ה שהגיע לטיש, הופתע לראות את יו"ר הקהל של בעלזא הרב מרדכי בריסק מתברך בחמימות בטיש מהרבי. 

בין לבין, בבני ברק ראה לייבל'ה תחפושת מקורית ומיהר לצלם. הוא ראה תחפושת עם תמונה של שר התורה הגר"ח קנייבסקי לידו נכדו הרב אריה קנייבסקי עליה כתוב "רבי חיים צריך אריה חזק" כמו קמפיין הבחירות של ש"ס. 

ועדיין בבני ברק שר המשפטים אמיר אוחנה נצפה חוגג את הפורים כעת בביתו של רפי בן זאב חבר הנהלת זק"א ישראל שם גם השתתף שר הרווחה אופיר אקוניס, ח"כ עוזי דיין ובכירי זק"א ישראל. 

את ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי ראה לייבל'ה חובש 'שטריימקל' בפורים בשיחה אב"ד מאקאווא אשדוד רבי שלמה למברגר. 

ומי שנתן מחווה מיוחדת ללייבל'ה היה חיים מאיר רוזנפלד הצמוד של ראש העיר אלעד, שקיבל יין לייבל'ה ושתה ושתה עד שלייבל'ה קיבל תמונה מבלי שראה. 

ומי שקיבל ברכה מיוחדת מהרבי מזוטשקא אמסנא, הוא העסקן ארל'ה יקטר שהשתטח כחסיד לפני רבו וקיבל את ברכתו של הרבי בטיש 'משתה היין'. 

משלוח מנות מכובד ומפואר הביא הצלם שוקי לרר לשר התורה הגר"ח קנייבסקי. לרר שקנה קאפטן פרחוני חדש ומיוחד לכבוד החג, הצטייד גם במשלוח והביא לשר התורה שהתעניין סביב כשרות המוצרים אותם רכש לרר. 

ומי שהצטרף השנה לרבי ממישקולץ בקריאת מגילה, הוא יועצו של ח"כ אשר, יהודה גליקמן תושב העיר בפני עצמו ונראה גם חבר בקהילת מישקולץ השקטה. לייבל'ה לא שמע האם גליקמן תיקן את הרבי במגילה כי כנראה שהרבי לא טעה. 

העסקן הצעיר והנמרץ מוישי גרינוולד, עוזרו של סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא בתקופת הבחירות, נראה ביום הפורים מקבל את ברכת ראש הישיבה הגיר"ג אדלשטיין לבנו שהתחפש לשוטר אמריקאי.

ומי שנעל את החג בבני ברק היה הרב חיים יהושע שארר, חתן האדמו"ר מגור, שנצפה אצל ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין לשמחת פורים. השניים שוחחו בעניינים העומדים על הפרק בעיר. לייבל'ה לא שמע האם שוחחו על החזיזים והנפצים שהתעופפו ברחובות העיר בפורים. 

בטיש פורים בבני ברק ראה לייבל'ה את נגן הקלרינט דוד קליגר משמח במשתה היין בספינקא. למרות הקורונה, האדמו"ר מספינקא נישק את ידו של קליגר שבגללו הטיש התארך בכמעט שעתיים. 

ומכאן עובר לייבל'ה לגזרת ירושלים והסביבה. לייבל'ה שמע שבחורי ישיבת "מעוז חיל" מבית וגן הגיעו לאסוף בליל פורים כסף בשכונת הר שמואל מבוגרי הישיבה, ביניהם האחים מנחם וירח טוקר. לדברי אחד מהם אצל מנחם הם קוששו 400 שקלים, ואילו האח, ירח טוקר, הוריד להם לא פחות מאלף שקלים, שנאמר "לא פחות מאלף". בבוקר הגיעו ישיבת מיר ברכפלד שחגגו אצל ירח עם השיר 'לאורו'. 

בביתו של השר דרעי בירושלים ראה לייבל'ה חגיגה גדולה עם הגרש"ב סורוצקין ראש ישיבת 'עטרת שלמה' וראש עיריית ירושלים משה ליאון. השלושה התחבקו חזק מאוד וסיכמו לשתף פעולה הלאה בכל מה שצריך. 

גם את האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא ראה לייבל'ה יחד עם הרב איל משיח ואברהם בצלאל סגן ראש העיר עושים 'לחיים'. 

השר דרעי כטוב ליבו ביין שפלא איך אף פעם לא משתכר, נראה מקבל בחביבות את פעיל ש"ס שמעון מאמו, דרעי גם מזג לו כוס של ברכה. 

את הזמר ישי ריבו ראה בפורים בשכונת הר נוף משמח אצל משפחתו של הרב מנחם לוי זצ"ל שנפטר לפני כשלושה חודשים. 

ובחגיגה המרכזית של ירושלים בבנייני תנובה היה משתה היין מסורתי בבית העסקן והנגיד ר' יענקי ברגר שנערך בשילוב מעמד חנוכת הרחבת הבית החדש והמורחב שמכיל את כל כבוד התורה. במשך שעות ארוכות שימחו הקלידן צביקי לוקח יחד עם החזן ואיש החסד ר' חונה דייטש ותלמידי ישיבת 'אורייתא'.

בביתו של ממלא מקום ראש העיר ירושלים אליעזר רואכברגר ראה לייבל'ה את מנהל סיעת ש"ס רוני דהן נותן הרצאה מאלפת על קריאת המגילה. הציבור שהשתתף במקום היה בהלם מעוצמת הידע גם בנגלה וגם בנסתר. 

הישיבשער של ש"ס נצפה במהלך החג במלאכתו- ח"כ מיכאל מלכיאלי כובד לשאת דברים באגדה ובהלכה בין מנחה לערבית בבית הכנסת של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, כאשר כבוד הרב מאזין לדרשה.

ומי שלבש גלימה בפורים הוא סגן ראש העיר צביקה כהן שהגיע למוסדות 'חוט של חסד' של הרב שלום ארוש והתכבד בלבישת גלימה כמסורת הראשונים לציון. 

גם העוזר של הרב ארוש, ר' מיכאל אבו נצפה עם הגלימות המסורתיות. 

אפרופו גלימות, הזמר אבי בן ישראל אלוף הגלימות, החליט ללכת לירושלים להצטלם עם הראשונים לציון. מה רבה האכזבה שהגיע לביתו של הראשון לציון הגר"י יוסף שם ראה שהראשון לציון לבוש בפראק והמבורג הרבני הרגיל. 

ואת הנכד של שר התורה ר' שלמה קנייבסקי יחד עם שמוליק וולף, ראה לייבל'ה בביתו של הגרי"מ דרוק מחשובי תומכי עולם התורה. השניים הגיעו לשמחת פורים בביתו מחופשיים כמו שצריך. 

בפורים בירושלים ראה לייבל'ה ברחוב תורה מציון את הרב יוחנן טברסקי, נכדו של האדמו"ר מויז'ניץ קאיימשא לייק, שנצפה עם משקפי שמש כמו סבו, יחד עם מנכ"ל סאדיגורה הרב אהרן טירהויז. 

ר"ע י-ם משה ליאון, יחד עם אילן ששון מנהל אגף אכיפה ושיטור עירוני ירושלים וצוותו, הגיעו לביקור לכבוד חג הפורים במחלקות הילדים בהדסה. מלווים על ידי פרופ׳ איתן כרם מנהל אגף הילדים.

לייבל'ה יודע לדווח על הזמר הצעיר שלומי ורצברגר שניתץ את מכשיר הסמארטפון שהיה ברשותו בהוראת המשפיע רבי מיילך בידרמן. לדברי ורצברגר גם בגלל שהוא צריך את זה לעבודה אבל רבי מיילך הבטיח עשירות וכך יהיה. 

ומכאן לפורים בארה"ב:  אצל ראש ישיבת לייקווד הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר ראה לייבל'ה את הרב דוד פאיירסטון מעניק את החיבור 'אש דוד' בעניין פורים. 

ומי שנצפה במקום, הוא האורח מישראל קמב"ץ זק"א ירושלים בנצי אוירינג, שנתקע במקום לאחר שחשש להגיע ולהכנס לבידוד כעת יצטרך לחזור ולהישאר בבידוד. 

לייבל'ה גם הגיע לשמחת פורים בבית הנגיד נחום סנדרס מהכובעים בבורו פארק, שם ראה את הבחורים הבעלזאים מתרימים אותו. לייבל'ה יודע לדווח שהם קיבלו דולרים ולא כובעים. 

את הצלם אברומי ברגר תפס הרבי מבלאזוב שהרקיד אותו עד השמים והבטיח לו שידוך בקרוב בקרוב, אך בתנאי שלא יחבוש את השטריימל הענק של 'די וואך'. 

לייבל'ה הגיע גם לויליאמסבורג שם בבית הנגיד ר' משה שמואל זופניק, פשיטה מלאה של בחורים ומתרימים בראשות בעל הבית ובנו אברומי זופניק הידוע שסיים מסכת עם מיטב הבשרים יחד עם החזן מוטי בויאר. 

ולסיום החג הגיע לייבל'ה לסעודת פורים בבית הנגיד אשר יהודה קלין, שם סעדו משפחת וינברגר המורחבת ברוב פאר והדר. 

פינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לר' אברהם פריד משב"ק האדמו"ר פינסק קרלין, לנישואי הבת בשעה טובה בסוף השבוע.

ברכת מזל טוב לר' מאיר לוסטיג משב"ק האדמו"ר משומרי אמונים לרגל הולדת הנכד בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לר' פנחס הומינר חבר מועצת העיר רחובות לרגל נישואי בנו בשעה טובה. העלייה לתורה נערכה בשבת האחרונה בבית הכנסת שבבית האדמו"ר מקרעטשניף בקרית קרעטשניף רחובות, עקב החשש מקורונה. לפני השמחה הגיע הומינר לתפילה בקברי הצדיקים בטבריה שם נצפה נושא תפילה חרישית. 

ברכת מזל טוב למשנה לעורך מגזין 'משפחה' ישראל גרובייס, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. הקידוש נערך השבת למרות ה'קורונה' ור' ישראל א. הזמין גם את "החוששים מהתקהלויות". 

ברכת מזל טוב לר' שמוליק יעבץ רל"ש סגר"ע ירושלים ישראל קלרמן להולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לר' דוד פינקל רל"ש ר"ע ב"ב אברהם רובינשטיין לרגל הולדת בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לר' בערל אשר חבר הנהלת העיר אלעד ומנהל משרדי מוסדות ויז'ניץ בעיר אלעד, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו הבחור מנחם מנדל. שמחת הבר מצווה ביום חמישי הקרוב בהיכל הכינוסים בעיר אלעד.

לייבל'ה רכילות חרדית פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד