י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המגעים לאחדות

בני גנץ מאשים את נתניהו; יעלון מביע תמיכה

בצל משבר הקורונה בישראל, מתנהלים מגעים רופפים להקמת ממשלת אחדות לאומית במתכונת חירום. גנץ מאשים את נתניהו אך מבטיח כי יתמוך בכל הנוגע למשבר ויעלון מביע תמיכה בממשלת אחדות

בני גנץ מאשים את נתניהו; יעלון מביע תמיכה
חברי הנהגת כחול לבן צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יממה להשבעת הכנסת, טרם חלה התפתחות במגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יושב ראש כחול לבן בני גנץ בניסיון להקים ממשלת חירום רחבה, לאחר שהשניים שוחחו פעמיים מאז קריאתו של נתניהו בליל חמישי.

בערב השבת כתב יו״ר כחול לבן גנץ, "אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר מהמורכבים שאיתם התמודדה מדינת ישראל. המשימה הלאומית החשובה ביותר בעת הזו היא לעצור את נגיף הקורונה ולא לאפשר לו להתפשט. ראינו בעולם מדינות שהתמודדו בצורה אחראית ובלמו את הנגיף, ומצד שני מדינות שלא נקטו באמצעי הזהירות הנדרשים. אני סומך על גורמי הרפואה בישראל שהם מהטובים בעולם, שייתנו את ההנחיות המתאימות וקורא לכל אחד ואחת מכם להישמע להוראות".

בהתייחסו למגעים לממשלת החירום כתב גנץ, כי "גם חבריי ואני בכחול לבן מתכוונים להתגייס למאבק בנגיף הקורונה, בדיוק כפי שהתגייסנו למען מדינת ישראל תמיד. מאז פרוץ המשבר, אנו נותנים גיבוי מלא לפעולות הממשלה וכך נמשיך לעשות, יהיו ההתפתחויות בזירה הפוליטית אשר יהיו. בלי חשבונאות, בלי שום סייג".

"אתמול פנה אלי ראש הממשלה" עדכן גנץ שעקץ, "אפשר לומר כרגיל, דרך התקשורת, והציע לי להצטרף לממשלת חירום. ממשלה שהוא הגדיר ככזו שתיאבק בנגיף שלא מבדיל בין ימין לשמאל, בין דתיים לחילונים ובין יהודים לערבים. בשיחה שערכתי איתו לאחר מכן, אמרתי לו שנמשיך לגבות כל מהלך ושאני מציע שצוותי המשא ומתן שלנו ייפגשו וידונו בצורך ובאפשרות להקמת ממשלת חירום רחבה לתקופה הקרובה". גנץ האשים כי "עד כה לא קיבלתי ממנו תשובה רצינית להצעתי. אני עדיין ממתין - כי ממשלת חירום היא הדבר הנכון למדינת ישראל בעת הזו".

גנץ סיכם וכתב: "גם אם לא תתקבל תשובה וגם אם בסופו של יום לא תקום ממשלת חירום שכזו, אני מתכוון לנהוג באחריות. נגבה כל פעולה נכונה של הממשלה, נסייע בכנסת בהעברת התקציבים הנדרשים והצעדים הכואבים שעוד יגיעו לצערי. אני מבטיח – גם כשזה לא משרת אותי פוליטית, אני מתכוון לשים את ישראל לפני הכל".

בתוך כך, הראשון מחברי הקוקפיט שהביע תמיכה בממשלה אחדות היה משה בוגי יעלון שכתב בערב שבת, ״המגיפה לא מבחינה בינינו, כולנו ללא יוצא מן הכלל בסכנה, מדובר במאבק של האנושות בסכנה לאנושות, מאבק שלכל אחת ואחד מאיתנו יש תפקיד בו ואחריות אישית להצלחתו". יעלון מציין כי ״זוהי שעת חירום ובעת הזו אחדות בהנהגה הלאומית היא צורך השעה, אחדות שתניח בצד כל מחלוקת ותתן לאזרחי המדינה ביטחון, תקווה ואמון בימים הקשים שעוד נכונו לנו".

קורונה בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד