י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משבר הקורונה

שר הביטחון הנחה להיערך להעברת המשק למצב חירום

מספר החולים בקורונה בישראל זינק ל-178, ובמערכת הביטחון נערכים להעברת המשק למצב חירום • מערכת הביטחון נערכת לפתיחת המתקנים בהתבסס על בתי מלון ריקים ובתפעול מערכת הבריאות בשיתוף פקע"ר

שר הביטחון הנחה להיערך להעברת המשק למצב חירום
50 אלף ישראלים בבידוד; אלפי אירועים מבוטלים צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מספר החולים בקורונה בישראל זינק ל-178, ובמערכת הביטחון והבריאות נערכים להשבתת המשק. לא ברור כרגע באיזה אופן במדויק תתבצע ההשבתה, וממתינים כעת להצהרת רה"מ היום בשעה 20:00.

שר הביטחון, נפתלי בנט, קיים במהלך השבת דיון היערכות להפעלה אפשרית של מצב משק לשעת חירום. הדיון נערך בהשתתפות סגן שר הביטחון, מנכ"ל משרד הביטחון, סגן הרמטכ"ל, מפקד פיקוד העורף, עוזר השר להתגוננות ונציגי מתפ"ש, מל"ל ורח"ל.

שר הביטחון הנחה את רשות החירום הלאומית (רח"ל) להשלים את מיפוי המתקנים החיוניים במדינת ישראל ולהחל היערכות לאפשרות של הפעלת משק לשעת חירום. ההמלצות יוצגו לשר בדיון הבא.

כמו כן, שר הביטחון הסמיך את מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אודי אדם, לניהול פרויקט מלוניות הבראה קהילתיות (מתקני בידוד משותפים), בתיאום עם פיקוד העורף ומשרד הבריאות, כאשר היעד הוא לפתוח את המלונית הראשונה בהקדם האפשרי, ובשאיפה במהלך השבוע הבא.

מערכת הביטחון נערכת לפתיחת המתקנים בהתבסס על בתי מלון ריקים ובתפעול מערכת הבריאות בשיתוף פקע"ר.

גורמים המעורים בדיונים טוענים כי המדינה נערכת להרחבת העבודה מהבית בכל תרחיש - לצד הבטחת המשך אספקת המזון. בשלב זה נידונים שלושה תרחישים מרכזיים: השבתה מוחלטת או כמעט מוחלטת של המשק, גם במחיר של קריסה כלכלית; צמצום דרמטי של פעילות המשק; והטלת הגבלות תנועה, תוך הבהרה לציבור שנשקלים צעדים נוספים. כך דווח בחדשות 12.

עוד דווח, כי במשרד הבריאות מעוניינים להשבית את המשק כולו למשך חמישה שבועות. מנכ"לי משרדי הממשלה, מצדם, מזהירים כי הדבר יוביל לפגיעה אנושה במשק. במשרד הבריאות סיימו היום שיחת ועידה עם נציגי האוצר ופיקוד העורף על מנת להכין את המדינה והמשקים שצריכים להמשיך לעבוד בשעת חירום.

 

קורונה חולי קורונה נפתלי בנט מצב חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד