י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בצל ההנחיה החדשה

הכנסת תתקשה לפעול; ההשבעה תתקיים כמתוכנן

על רקע משבר הקורונה, לא ברור איך כנסת ישראל תוכל להתקיים לצד ההנחיות החדשות שאוסרות על התקהלות של מעל מעשרה בני אדם

הכנסת תתקשה לפעול; ההשבעה תתקיים כמתוכנן
מליאת הכנסת, הבוקר צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

בצל ההנחיות החדשות האסורות התקהלות של מעל 10 איש, טרם ברור האם טקס השבעת הכנסת יתקיים כמתוכנן וכן לא ברור בכל הנוגע להמשך פעילות הכנסת בתקופה כזו, ועדות פרלמנטריות ואישור תקציב עומדת בסימני שאלה.

מוקדם יותר הערב הבהיר יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין כי השבעת הכנסת תתקיים. לדבריו "ביום שני הקרוב חברי הכנסת ה- 23 יושבעו וכנסת חדשה תצא לדרך. חשיבותו של פיקוח פרלמנטרי בתקופת משבר אינה מוטלת בספק וזאת מטרתו העיקרית של בית הנבחרים".

אמנם הכנסת חילקה את טקס ההשבעה לשלוש קבוצות אלא שההנחיה המעודכנת אוסרת על התקהלות של יותר מ-10 בני אדם. יו"ר הכנסת אמר כי "על אופן ביצוע ההשבעה יוחלט לאחר הערכת מצב נוספת שאקיים מחר עם גורמי המקצוע השונים".

בתוך כך, טרם ברור קצת יקיימו את המשך פעילות הכנסת שתאלץ לפעול בשבועות ובחודשים הקרובים גם היא בצל ההנחיות. נראה כי דיוני הוועדות הפרלמנטריות ודיוני התקציב יתקשו להתקיים.

בממשלה כבר הוחלט על דיונים שיערכו דרך הסקייפ, שם גם ניתן להצביע דרך פתק חתום על ידי השר. בכנסת החשש הוא גדול שכן לא ניתן להצביע בוועדות או במליאה אך ורק מי שנמצא בה פיזי.

בנוסף, החשש מהידבקותם של בעלי הגיל המתקדם כאשר הסכנה למבוגרים מעל גיל 70 גדולה עוד יותר ומעלה את החשש מדיוני מליאה כאשר בכנסת ישנם קבוצה של חברי כנסת מעל גיל 70 ובהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן.

קורונה כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד