י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
איתור מפיצי פייק ניוז

חזרתם מחו"ל ולא דיווחתם? המשטרה בעקבותכם

כחלק ממאמץ כולל של גופי החירום והבריאות למדר את נגיף הקורונה כדי שלא יהפוך לבלתי נשלט, הודיעה משטרת ישראל על הרחבת פעילותה בגיבוי משרד הבריאות נגד מפרי צו הבידוד. "נפעיל כוחות משימה שיגיעו למי שחזרו מחו"ל"ץ 

חזרתם מחו"ל ולא דיווחתם? המשטרה בעקבותכם
עם כפפות ומסכות מפני הקורונה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בהתאם להנחיות הדרג המדיני, משטרת ישראל נערכת להרחבת הסיוע למשרד הבריאות באכיפת מגבלות הפעילות החדשות על מקומות בילוי, תרבות, פנאי וכיו"ב. המשטרה תמשיך לבצע פעילות יזומה בכל רחבי הארץ לאכיפת הצו והמגבלות השונות בהקשר של חובת הבידוד ואיסור התקהלות.

"נפעיל כוחות משימה שיגיעו למי שחזרו מחו"ל ולא הצהירו על הבידוד שלהם" אומר גורם בכיר במשטרה, זאת על מנת לוודא כי הם שומרים על כללי הבידוד שקבעו במשרד הבריאות.

"בהתאם להנחיות של הדרג המדיני, אנו נערכים להרחיב את הסיוע למשרד הבריאות" אמר הגורם הבכיר. "נמשיך לבצע פעולות יזומות בכל רחבי הארץ, כדי לוודא איסורי התכנסות וחובת הבידוד". כך גם לבתי עסק, "ברגע שהצו יפורסם, נוודא שבתי העסק יישארו סגורים כפי שהצו מורה".

בישראל ישנם כ-38,500 בני אדם שנמצאים בבידוד, לאחר שעלה חשש שנחשפו לחולי קורונה. "נמשיך יחד עם משרד הבריאות להגיע לכל מי שמחוייב לשהות בבידוד, כדי לוודא שההנחיות נשמרות. במידה וההנחיות יופרו, הדבר יקבל טיפול אכיפתי". עוד הוסיף הבכיר במשטרה "נפעיל כוחות משימה שיגיעו למי שחזרו מחו"ל ולא הצהירו על הבידוד שלהם".

בנוסף, המשטרה מבצעת פעולות אופרטיביות לאיתור מפיצי פייק ניוז: המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומם משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. כמו כן, חל איסור מוחלט על הפצה ושרשור של מידע כוזב (Fake news) שכל תכליתו לזרוע בהלה בקרב הציבור. מידע רלוונטי ומוסמך, לרבות עדכונים והנחיות רשמיות, יופץ רק על ידי הגורמים המוסמכים לכך ובאתר משרד הבריאות. במסגרת כך, המשטרה פועלת כדי לאתר אנשים שמפיצים פייק ניוז, כדי לעצור את הנגע.

פייק ניוז קורונה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד