י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כחול לבן תתפצל? • צפו

בשידור חי: ראשי הסיעות ממליצים בפני הנשיא

בצל הקורונה, יזרמו מחר נציגי סיעות הכנסת ה-23 לבית הנשיא להציג בפניו את מועמדם להרכבת הממשלה, כאשר סימן השאלה הגדול, הינו לגבי המלצת הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו וכן יו"ר סיעת 'גשר' ח"כ אורלי לוי אבקסיס • שיחה לילית בין נתניהו לאשכנזי, היחיד בהנהגת 'כחול לבן' שדוחף לאחדות

בשידור חי: ראשי הסיעות ממליצים בפני הנשיא
נציגי הליכוד בבית הנשיא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשעה זו (ראשון) מגיעים בזה אחר זה נציגי סיעות הכנסת ה-23 לבית הנשיא כדי להמליץ על מועמדם לראשות הממשלה, כאשר מאחורי הקלעים חילוקי דעות קשים ב'כחול לבן' שמאיימים לפרק את המפלגה.

ההתייעצויות נערכות במתכונת מצומצמת בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ולמרות המאמצים לקיים ממשלת חירום לאומית, כאשר גם בשעות הלילה התנהלו מגעים שקטים בין 'הליכוד' לבין גורמים ב'כחול לבן'.

על פי הלו"ז, בשעה 11:15 יגיעו נציגי סיעת כחול לבן. בשעה 12:00 יגיעו נציגי סיעת הרשימה המשותפת. בשעה 12:45 יגיעו נציגי סיעת ש"ס.

אחה"צ יימשכו ההתייעצויות עם הגעת נציגי 'יהדות התורה' בשעה 17:45, בשעה 18:30 יגיעו נציגי העבודה-גשר-מרצ. ב-19:15 יגיעו נציגי 'ישראל ביתנו' ובשעה 20:00 יגיעו נציגי סיעת 'ימינה'.

לא ברור מה ימליצו בסיעת 'ישראל ביתנו' ובסיעת 'הרשימה המשותפת', לאור הקריאות להקמת ממשלת החירום בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. כאשר האפשרות להקמת ממשלת מיעוט נראה כבר לא רלוונטית.

סימן שאלה נוסף שיישאר פתוח, הוא האם אורלי לוי אבקסיס, תמליץ על מי מהמועמדים ואם כן על מי, כאשר אם גנץ יקבל מחר את רוב הממליצים ייתכן והוא יקבל את המפתחות לניהול הכנסת, אחרת לא ברור כיצד ינהג נשיא המדינה ולמי הוא יעביר את המנדט להרכב ממשלה ראשון.

בתוך כך, על פי הדיווח של עמית סגל, במהלך שעות הערב והלילה נרשמו חילוקי דעות קשים בצמרת סיעת 'כחול לבן', כאשר ראש הממשלה שוחח טלפונית על חבר ההנהגה גבי אשכנזי, שתומך באפשרות של הקמת ממשלת חירום, כשברקע קיימת האפשרות כי 'כחול לבן' תתפרק ורק חלקים ממנה יצטרפו לממשלת החירום.

הרכבת ממשלה רובי ריבלין בית הנשיא ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד