י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תמונת מצב; החולים בעולם הערבי

בעקבות הקורונה: דרישה פלסטינית לשחרר האסירים בישראל

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ופרסום הנחיות מחמירות בישראל, בצד הפלסטיני מנצלים את המצב ודורשים לשחרר מיידית את המחבלים המתועבים הכלואים בישראל | ראש הממשלה הפלסטיני דורש זאת ומאיים לפנות לצלב האדום | וגם; זו תמונת הקורונה בעולם הערבי

בעקבות הקורונה: דרישה פלסטינית לשחרר האסירים בישראל
אסירים בטחוניים בכלא צילום: Hassan Jedi/Flash90

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מחמד אשתיה, דורש מישראל לשחרר את כל האסירים הפלסטיניים בבתי הכלא במדינה "לאור התפשטות הנגיף בה". אשתיה אמר כי הרשות תעביר הודעה לצלב האדום בה יפורטו דרישותיהם.

בתוך כך, בעזה מכריזים על כמה צעדים להתמודדות עם נגיף קורונה, ביניהם סגירת המעברים ברצועה בשני הכיוונים עד להודעה חדשה ואיסור על התכנסויות של יותר מ-100 בני אדם במקום אחד. לפי שעה טרם דווח על מקרה של הידבקות בנגיף בשטח הרצועה.

ב'כאן 11' מדווחים על המצב בעולם הערבי. בקטר עלה ל-337 מספר הנדבקים בנגיף זאת אחרי שנחשפו 17 מקרי הידבקות חדשים במדינה. בכווית עלה מספר הנדבקים ל-104 ובלבנון עלה מספר הנדבקים ל-98 לאחר שהתגלו 15 מקרי הידבקות חדשים בשטחה של השכנה מצפון.

בירדן, הוחלט להשהות את כלל הטיסות מ- ואל הממלכה החל מיום שלישי הקרוב ועד להודעה חדשה, זאת בנוסף להשהיית פעילות מוסדות החינוך במדינה החל ממחר. גם במצרים יושהו החל ממחר הלימודים למשך שבועיים.

בסוריה - בה לטענת השלטונות עדיין לא נתגלו מקרי הידבקות בנגיף - החליט אסד לדחות את הבחירות לפרלמנט הסורי לחודש מאי "כחלק מהצעדים להתמודדות עם נגיף הקורונה" זאת בנוסף להשהיית פעילות בתי המשפט במדינה מיום שלישי הקרוב ועד לתחילת חודש אפריל. באבו-דאבי, בירת איחוד האמירויות, הוחלט לסגור את אזורי התיירות עד סוף החודש.

מועצת חכמי דת האיסלאם העולמית הוציאה הערב פסק הלכה לפיו אין לקיים את תפילות יום השישי בכל מדינה בה פשה הנגיף עד שתושג השתלטות על התפשטותו. שרי הבריאות של מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ - בהן חברות בין השאר סעודיה, כווית ואיחוד האמירויות - שוחחו היום בשיחת ועידה מקוונת ("video conference") בכדי לדון בהתפתחויות הנוגעות לנגיף הקורונה.

שחרור אסירים אסירים ביטחוניים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד