י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שומרים מרחק

דוגמה אישית: הרב הראשי התפלל בחוץ

שומרים מרחק: הרב הראשי לישראל הורה הבוקר לעשות סדרת שינויים במניין שבו מתפלל במודיעין • תפילה בשטח הפתוח, שמירת מרחק ופיצול המניין לשישה מניינים קטנים • מתפלל בביכנ"ס בחדרה ל'בחדרי': "מרוב הפאניקה התבטל המניין אצלנו"

דוגמה אישית: הרב הראשי התפלל בחוץ
הגר"ד לאו בתפילה הבוקר צילום: באדיבות המצלם

על רקע ההגבלות החדשות של משרד הבריאות המורות שלא לשהות בצפיפות ושלא לערוך התקהלויות: הבוקר נצפה הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו כשהוא מראה דוגמה אישית.

בתפילה שהתקיימה במודיעין עיר מגוריו, התפללו המשתתפים במניין לאוויר הפתוח בסמוך לבית הכנסת וקיימו שם את תפילת שחרית, כאשר הם שומרים על המרחק הנדרש - 2 מטר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב הראשי ביקש מהמתפללים הרבים, שמניינם גבוה מהמותר, שיתחלקו לשישה מנינים שונים בכדי שלא להתכנס למעלה מעשרה אנשים יחד.

כזכור, במסיבת עיתונאים שהתקיימה אמש (מוצאי שבת) הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי תיאסר התקהלות של 10 אנשים - מה שמקשה את קיום התפילות בבתי הכנסת ברחבי הארץ.

מתפלל בבית כנסת 'היכל משה ואסתר' בחדרה סיפר הבוקר ל'בחדרי חרדים' כי בשל הפאניקה בתקשורת, אנשים חששו להגיע לבית הכנסת והבוקר נאלצו מספר מתפללים קבועים להתפלל תפילת יחיד. יש לשער שכך גם בעוד בתי כנסת ברחבי הארץ.

יצוין כי על פי ההנחיות שהופצו הלילה לאחר חצות, תפילות וטקסים דתיים ייערכו בקבוצות של עד 10 אנשים כל אחת, תוך שמירת מרחק של 2 מטרים בן אדם לאדם ולא יותר מ-2 קבוצות בו זמנית.

בנוסף, כל מוסדות החינוך יפסיקו לפעול, ללא קשר למספר הילדים במסגרת. בכלל זה ייסגרו גם מסגרות החינוך המיוחד, הפנימיות, מעונות היום, המשפחתונים, מחנות הנוער, הקייטנות והצהרונים.

עם זאת, למרות ההוראה המפורשת של משרד הבריאות והחינוך, שר התורה הגר"ח קנייבסקי הורה כי יש להמשיך ולהפעיל את תלמודי התורה.

הבוקר הגיעו שוטרים למספר תלמודי תורה בירושלים שנותרו פתוחים. על פי הדיווח של יקי אגמור בטוויטר, השוטרים איימו בפתיחת הליכים פליליים נגד מנהלי המוסדות.

‏שלמה פינזל, מנהל רשת "חכמת שלמה" שבבעלותו לפחות 2 מוסדות שנותרו הבוקר פתוחים, שיגר הודעה קולית לכל המנהלים: "מנהלים יקרים, זה פינזל. 'חכמת שלמה' הלימודים כרגיל, ניידות באמת נמצאות פה אבל נותנים לנו להמשיך ללמוד. כל השמועות על סגירה הם שקר וכזב".

בת"ת חכמת שלמה הגיעו להבנות עם המשטרה הכיתות יחולקו למלמד ו-9 תלמידים התלמידים יפוזרו גם בבית הספר שירת דבורה ובבית יעקב הצפון ביקשו מהורים שמוכנים להתנדב ללמד.

הרב דוד לאו קורונה תפילת שחרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד