י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מסוכן יותר לסגור"

השוטרים שמעו שהגר"ח אמר לפתוח את החיידר ואישרו למורים להמשיך ללמד

במסיבת עיתונאים אמש (מוצאי שבת) הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי תיאסר התקהלות של 10 אנשים, וסגירה של כלל מערכות החינוך • הגר"ח קנייבסקי הורה להשאיר את החיידרים פתוחים משום ש"הרבה יותר מסוכן לסגור" • שוטרים הגיעו הבוקר למספר חיידרים, ולאחר דין ודברים אמרו למנהלי תלמודי התורה שיחלקו את התלמידים לעשרה תלמידים בכיתה

השוטרים שמעו שהגר"ח אמר לפתוח את החיידר ואישרו למורים להמשיך ללמד
שוטרים בפתח חיידר צילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי שעבר פרסמנו לראשונה ב'בחדרי', כי לאחר ההנחיה הדרמטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להשבית את מערכת החינוך, לפחות עד לאחר חג הפסח, מנהל החיידר 'ברכת יעקב', הרב יהושע דבורץ, הנחשב למקורב בבית הגר"ח קנייבסקי, ביקש את הכרעת שר התורה, האם עליו לציית לגמרי להנחיות ולהוציא את מאות התלמידים לחופשה, ובכך להביא לביטול תורה המוני, בשעה שהמגיפה משתוללת. או שמא עליו להשאיר את דלתות הת"ת פתוחות, ולהותיר את ההחלטה בידי ההורים.

הגר"ח השיב לו כי הסכנה מהמצב שלא ילמדו בתלמוד תורה היא הרבה יותר גדולה מהסכנה מהקורונה, וראוי שילדי התלמוד תורה יקיימו לימודים. הגר"ח בירך: "לא יהיה מזה שום נזק!".

גם אתמול (מוצ"ש) לאחר שהחמירו את ההנחיות, ענה הגר"ח את אותה התשובה ואמר כי יש להמשיך ללמוד ו"תורה מגנא ומצלא".

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג הגיב מיד לאחר מכן, כי המשטרה והעירייה יאכפו את ההנחיות, וידאגו לפעול כנגד כל מוסד שיפר אותן.

השוטרים בפתח החיידר

ואכן, היום (ראשון) כשהגיעו התלמידים לת"ת ברכת יעקב בפתח תקווה, הם הופתעו לגלות ניידות משטרה החונות בכניסה. השוטרים ניגשו אל מנהל החיידר ושאלו אותו למה הוא פתח את החיידר למרות הוראת משרד הבריאות. "אני יודע על הוראת משרד הבריאות,, אמר להם מנהל החיידר. "אבל מצד שני הגר"ח קנייבסקי אמר שהרבה יותר מסוכן לא לפתוח. אם תתנו לי הוראה לסגור אני אסגור. אבל הגר"ח אמר שזה מסוכן לסגור".

השוטרים בפתח החיידר

השוטרים שמעו את הדברים, ואמרו למנהל החיידר שיחלק את התלמידים לעשרה תלמידים בכיתה וישאיר את החיידר פתוח עד להודעה חדשה. 

כמו כן, הבוקר הגיעו שוטרים למספר תלמודי תורה בירושלים שנותרו פתוחים. על פי הדיווח של יקי אגמור בטוויטר, השוטרים איימו בפתיחת הליכים פליליים נגד מנהלי המוסדות. לאחר דין ודברים אמרו למנהל תלמוד התורה שיחלק את התלמידים לעשרה תלמידים בכיתה. התלמידים יפוזרו גם בבית הספר שירת דבורה ובבית יעקב הצפון, והנהלה ביקשה מההורים שיבואו לעזור ללמד את התלמידים.

יצוין כי בשעה האחרונה חתם מנכ"ל משרד הבריאות על צו האוסר על קיום לימודים. המשמעות: החל מהבוקר, הפרה של הצו תהווה עבירה פלילית.

קורונה חולי קורונה משרד הבריאות ברכת יעקב פתח תקווה הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד