י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שניהם מאמינים בי

דרעי עלה לנשיא וביקש להמתין: "יש נכונות"

שר הפנים אריה דרעי עלה באופן מפתיע לביתו של נשיא המדינה כדי לבקש מימנו לדחות את הטלת המנדט. לטענת דרעי, ניתן להרכיב ממשלת אחדות בחמש דקות

דרעי עלה לנשיא וביקש להמתין: "יש נכונות"
דרעי בין נתניהו לגנץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

למרות המתקפה של ראשי כחול לבן נגד הקמת ממשלת החירום, כשמלבד המתקפה של חבר הכנסת משה בוגי יעלון הגיעה גם זו של חבר הכנסת גבי אשכנזי - יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פועל להביא לממשלת אחדות וקרא לנשיא המדינה לעכב את הטלת המנדט ביומיים כדי למצות את ההליך.

השר אריה דרעי הגיע באופן חריג למעמד ההמלצות בפני הנשיא ואמר: "ביקשתי להגיע לכאן בעצמי ועזבתי את ישיבת ממשלה המאוד חשובה כדי להגיד לך שלנו אין נגיעות אישיות בעניין, מעמדה של ש"ס מספיק חזק ואנחנו לא באנו לדון ולבקש על נפשינו אני באתי לבקש כמי שמדבר עם שני הצדיים (כחול לבן והליכוד) ושניהם מאמינים בי".

לדברי דרעי, "יש משבר אמון נוראי בין שתי המפלגות. במועד הקודם ניסיתי ולא הצלחתי הפעם גם הכניסו אותי לעניין אני לא אפרט בגלל שזה שיחות סגורות". דרעי חשף כי מהשיחות שלו עם הצדדים נראה כי "יש נכונות בשתי המפלגות הגדולות לעשות משהו משותף יש רק את הבעיה של משבר האמון".

דרעי קרא לנשיא המדינה לעכב את הטלת המנדט שאמור להתקיים עד ליום שלישי בחצות ונראה כי יעבור לידי בני גנץ. לדבריו, "זה דבר מיותר לעת הזו אם זה חצי שנה או יותר אי אפשר לדעת כמה זמן,  אבל צריך ממשלה רחבה שתקבל החלטות לא פשוטות יהיו עוד צעדים עוד יותר קשים". דרעי הבהיר כי בניגוד לדברי יעלון, אשכנזי וליברמן כי ״אין פה שיקולים פוליטיים מאחורי הקלעים. יש נכונות להקים ממשלה שוויונית לחצי שנה".

"אחרי חצי שנה" מסביר דרעי, "אם השידוך יהיה טוב אפשר להגיע להסדרים לממשלה קבועה, ואם לא, אפשר להתחיל את ההתייעצויות ולחזור לנקודת ההתחלה כמו שאנחנו עכשיו. נעשה חוק שראש הממשלה לא יפטר אף אחד מהשרים והם לא יכולים להפיל את ראש הממשלה", הוסיף דרעי שהעריך כי "אפשר לסגור את זה בחמש דקות". בנוסף הוא התחייב, "אני ערב שההחלטה תתבצע שיהיה ממשלת אחדות שוויונית לגמרי ביניהם אמנם זה ייקח יותר זמן אבל גם את זה אפשר".

כאמור, דרעי קרא למצות את המגעים לאחדות קודם הטלת המנדט, "המסקנה שלי שחשוב מאוד למצות את המגעים". דרעי מעריך עוד כי "אין סיכוי להקים ממשלת מיעוט לאף אחד משני הצדדים", לטענת דרעי, "אמנם יש רוב על הנייר שממליצים על מועמד מסוים, אבל אין להם סיכוי להקים ממשלת מיעוט".

דרעי הזכיר את התנגדותם של חברי הכנסת הנדל והאזור וחושף כי "משיחות שלי עם אנשים מאוד חשובים (בכחול לבן) הם לא מסכימים לממשלת מיעוט״

דרעי סיכם: "כעת נחוץ לי כנסת וממשלה שעובדים יחד ולא כנסת וממשלה לעומתית. מגיע לעם ישראל אחרי שנה של בלבול ממשלה רחבה. צריך לתת אפשרות אולי להביא את השניים להסכמה".

דרעי הסכים לבקשת הנשיא לקחת על עצמו ערבות לקיים את התנאי של ראש הממשלה: "אני מוכן להכנס באופן אישי כדי להביא לממשלה רחבה באחד משתי האפשרויות ודבר שני הצד השני מאמין בי ונותן בי אמון בגלל הדבר הזה שאני לא רק נותן שירותי תיווך אלא גם עומד מאחורי ההבטחות שניתנו".

אריה דרעי ממשלת אחדות נתניהו גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד