י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מנצלים את המצב

החברה מזהירה: "זוהי תקופה שמזמנת מתקפות סייבר"

חברת סייפהאוס מזהירה את הציבור מפני הונאת דיג ('פישינג') המתחזה לשירות הפופולארי 'נטפליקס' • מאחורי המתקפה עומד, ככל הנראה, האקר ממוצא ערבי, לא ידוע מהיכן • על רקע המצב החדש מבקשת "סייפהאוס" להעניק לציבור, ללא תשלום, רישיון שימוש ב"בודיגארד" – אפליקציה פשוטה להגנה על משתמשי אינטרנט

החברה מזהירה: "זוהי תקופה שמזמנת מתקפות סייבר"
רויטרס

בעקבות הצהרת ראש הממשלה אתמול, יום שבת, 14/03/2020, נראה שיש מי שמנצל את מצב החירום ואת השימוש הרב של הציבור באפליקציות ותוכנות בידור, בהן כמובן "נטפליקס".

 ליעד הרמן, מייסד ומנכ"ל "סייפהאוס", זיהה באמצעות תכנת "בודיגארד" של החברה ניסיון לפריצה של האקר עם זהות ערבית, כאשר זה מתחזה ל"נטפליקס" ובכך שואב נתוני אשראי של כל אדם שנרשם לשירות ה"סטרימינג".

במסגרת ההונאה, שלחו ההאקרים מסרונים בהם נכתב: 'אנא עדכן את נתוני נטפליקס שלך' בצירוף קישור שמוביל לעמוד שנראה כמו האתר המקורי. המתקפה זוהתה על ידי "סייפהאוס" הבוקר (ראשון).

בעקבות גילוי ההונאה ולאור המצב החדש שמאלץ מאות אלפים להישאר בבתים,  החליטה חברת "סייפהאוס" להעניק לציבור בישראל, ללא עלות, את האפליקציה ('בודיגארד') ולאפשר הגנה בימים בהם יש מי שעושה שימוש ציני של המצב. "אנחנו צופים גל של מקרים כאלה דרך תוכנות שבהן עושים שימוש בעיקר מהבית - זום, פייפאל, ועוד. זוהי תקופה שמזמנת מתקפות סייבר, מבחינת ההאקרים זאת הזמנות טובה לתקוף".

 

סייבר אבטחת סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד