ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פרסום ראשון

פרסום ראשון: ההוראה נמשכת; הגר"ח לחיידרים: "להמשיך ללמוד"

למרות הצווים המפורשים של משרד הבריאות, ההנחיות וביקורי השוטרים הבוקר במוסדות החינוך, הגר"ח קנייבסקי הורה שוב למנהל חיידר שהגיע למעונו ושאל אותו כיצד לנהוג בנוגע למצב "להמשיך ללמוד כרגיל" • בכל תלמודי התורה בארץ נערכו הלימודים כרגיל מלבד כיתות הגנים

פרסום ראשון: ההוראה נמשכת; הגר"ח לחיידרים: "להמשיך ללמוד"
הגר"ח קנייבסקי צילום: שוקי לרר

פרסום ראשון: הוראת שר התורה הגר"ח קנייבסקי לתלמודי התורה הליטאים באשר להמשכת הלימודים נמשכת. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר פרסום הצו של משרד הבריאות, האוסר על קיום לימודים במוסדות החינוך, אחד ממנהלי החיידרים הגיע היום לבית הגר"ח ושאל שוב האם להודיע מחר על הפסקת הלימודים. המנהל נענה: "להמשיך ללמוד כרגיל". 

המנהל חזר ושאל אם ההוראה היא חד משמעית גם במידה שפתיחת הת"ת תגרור קנסות וביקורי פקחים, וקיבל תשובה חד משמעית שלמרות הכל להמשיך בשגרת הלימודים.

כזכור, אתמול הורה הגר"ח קנייבסקי לאחר ששמע את כל הצדדים להמשיך ללמוד בתלמודי התורה תוך כדי הקפדה על כללי הזהירות של משרד הבריאות. בכל תלמודי התורה נערכו הלימודים כרגיל מלבד כיתות הגנים.

כזכור הבוקר הגיעו פקחי משרד הבריאות למספר ת"תים וישיבות, כשברובם המוחלט הגיעו מנהלי המוסדות להסדר עם השוטרים והלימודים נמשכו.

כך גם בעולם הישיבות, המשיכו הבוקר את סדרי הלימוד כרגיל, בישיבת פוניבז' חברון ומיר הסדרים היו מלאים ו'בכאן 11' אף התפרסם תיעוד של סדר א' מהיכל ישיבת פוניבז' שהתקיים כהרגלו, מלבד ישיבה אחת בפ"ת, ישיבת אור ישראל, שם לאחר דין ודברים הבוקר עם השוטרים - הורה הרב יגאל רוזן לסגור את הישיבה.

בישיבת 'בית מתתיהו' למשל לומדים בקבוצות של עשר עשר בחדרי שיעורים ובבית המדרש במרחק אחד מהשני, לדברי ראש הישיבה הגר"ב ויסבקר מי שיכול ללמוד כך יבורך ומי שלא יכול ללמוד בביתו, בנוסף הגר"ב ויסבקר מסר שיעור כללי היום אך עמד בגלריה ולא במקום הקבוע.

צילום: כאן 11

הגרח קנייבסקי קורונה תלמוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד