י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כחול לבן תרכיב את הממשלה?

דרמה פוליטית: ליברמן המליץ על גנץ; הנשיא זימן את נתניהו וגנץ

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיע לפני זמן קצר לבית הנשיא והכריז כי הוא ממליץ על יו"ר כחול לבן בני גנץ להטלת המנדט להקמת ממשלה • בכך משלים גנץ את מכסת 61 הממליצים שנדרשים לו  • מוקדם יותר, חברי הרשימה המשותפת כולה המליצו על בני גנץ בפני הנשיא • צפו

דרמה פוליטית: ליברמן המליץ על גנץ; הנשיא זימן את נתניהו וגנץ
בני גנץ\אביגדור ליברמן צילום: תומר נויברג/גרשון אלינסון, פלאש 90

בשעה זו מסיים נשיא המדינה את סבב ההתייעצויות של ראשי הסיעות שנבחרו לכנסת ה- 23, אביגדור ליברמן שההכרעה היתה בידיו, הודיע כי הוא ממליץ על בני גנץ להטלת המנדט להקמת הממשלה ובכך גנץ משלים 61 ממליצים. 

עם הגעתו לבית הנשיא אמר ליברמן, כי "אנחנו פועלים למנוע בחירות רביעיות. הודענו שאנחנו תומכים בממשלת חירום לאומית עם שתי הסיעות הגדולות בלי צירוף ישראל ביתנו שתתמוך מבחוץ".

נציין, כי עד כה המליצו סיעות הליכוד, ימינה וש"ס על ראש הממשלה ובהמשך יגיעו גם ראשי סיעת יהדות התורה מה שמביא לנתניהו המלצות של 58 חברי כנסת.

מנגד, על בני גנץ המליצו חברי הרשימה המשותפת כולה, רשימת העבודה מרצ ללא אורלי לוי מה שמביא לגנץ 54 ממליצים וכאמור לאחר המלצתו של ליברמן, מגיע גנץ ל-61 הממליצים הנדרשים.

ליברמן אמר לאחר ההמלצה, כי "כל רצונו של נתניהו זה להגיע לבחירות מוקדמות. הוא עושה מניפולציה. הוא רוצה בחירות רביעיות ולגייס 63 ח"כים לגוש הימין ולחוקק חוק צפרתי ופסקת התגברות".

בעקבות כך, נשיא המדינה ריבלין, זימן אליו לשיחה דחופה הערב את יו"ר הליכוד נתניהו ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ בנוגע לאפשרות להקמת ממשלה מיידית.

 

בית הנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד