י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאות בדיקות קורונה נוספות ביום

בעקבות הקורונה: אושרו תקנים חדשים לרופאים וסטאז'רים

בפגישה של שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי סוכם כי יאושרו מידית תקנים עבור כלל הרופאים שטרם שובצו במערכת לרבות מתמחים וסטאז'רים • ההחלטה תאפשר ביצוען של מאות בדיקות קורונה נוספות מדי יום, כדי להתמודד כנדרש עם צרכי המערכת בעת המשבר הנוכחי

בעקבות הקורונה: אושרו תקנים חדשים לרופאים וסטאז'רים
קורונה צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בפגישה של שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי סוכם כי יאושרו מידית תקנים עבור כלל הרופאים שטרם שובצו במערכת לרבות מתמחים וסטאז'רים.

על פי הסיכום, אליו הגיעו בפגישה שנערכה היום (א) על רקע משבר הקורונה, לא יהיה עוד רופא אחד שיושב בבית משום שאין לו תקן. בכך התקבלה אחת הדרישות המשמעותיות והעקביות של הר"י בשנים האחרונות.

החלטת ליצמן באה בנוסף להחלטה על תגבור מיידי של פעילות המעבדות הרפואית כך שתתאפשר ביצוען של מאות בדיקות קורונה נוספות מדי יום, כדי להתמודד כנדרש עם צרכי המערכת בעת המשבר הנוכחי.

בנוסף, סוכם בפגישה עם יו”ר הר”י כי תיבחן קליטה במערכת של סטודנטים לרפואה המצויים כבר בשנה השישית, יחד עם צעדים נוספים שמטרתם להקל על הצוותים הרפואיים שנמצאים בחזית המאבק בקורונה.

שר הבריאות ליצמן: “המאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה מחייב התגייסות כלל מערכתית, רפואית ותקציבית, כדי להעניק למערכת הבריאות את הכלים הדרושים לה בעת חרום זו. אני שמח שההסתדרות הרפואית רואה זאת איתנו עין בעין וביחד נפעל למען אזרחי ישראל, ציבור החולים והרופאים המסורים”.

פרופ' חגי: "בעולם כולו מבינים היום עד כמה חשובה רפואה ציבורית שיוויונית וחזקה, ואני מברך על כך שההבנה הזו קיימת גם כאן. הבריאות של כולנו תלויה בחוסנו של הצוות הרפואי ובאיתנותה של המערכת בכללותה והיום אנחנו בהחלט עושים צעד חשוב בכיוון הנכון. אני רוצה להודות לשר ליצמן על שיתוף הפעולה המלא עם ההסתדרות הרפואית. אנו נפעל יחד להאבק בנגיף הקורונה המאיים על בריאות תושבי ישראל”.

חולי קורונה קורונה תקנים יעקב ליצמן משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד