י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משבר הקורונה

פרסום ראשון: החרדים זועמים על התנהלותו של משה ליאון

חברי הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים זועמים על ראש העירייה משה ליאון שאינו מזמינם לדיוני החירום שמקיימת העירייה בנוגע להתמודדות עם נגיף הקורונה. לטענתם גם בדיונים על נושאי דת הוא אינו משתף אותם. בתגובה לכך, חברי המועצה החרדים והדתיים ערכו ישיבה נפרדת | ליאון בתגובה: "ראש העיר לא מכיר טענות משום סוג שהוא ולהפך"

פרסום ראשון: החרדים זועמים על התנהלותו של משה ליאון
משה ליאון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הרוחות בכיכר ספרא סערו במהלך סוף השבוע וזאת בעקבות התנהלותו של ראש העירייה משה ליאון בכל הנוגע להנחיות העירייה אל מול התפשטות נגיף הקורונה. בתגובה מיהרו חברי המועצה החרדים לכנס דיון נפרד.

הזעם מגיע בעקבות דיונים בנושא הנגיף שמקיים ראש העיר משה ליאון בימים האחרונים, אך הוא אינו טורח לזמן את נבחרי העירייה ומחזיקי התיקים לדיון על קבלת ההחלטות, כך היה בדיונים בסוף השבוע החולף ובמוצאי השבת.

בכיר בכיכר ספרא מציין בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי "גם בישיבת המועצה שקיים ליאון ביום חמישי הוא נמנע מלשתף את נציגי העירייה בהחלטות שקיבל אך דרש את האישור הדרוש לפי תקנון העירייה".

למעשה ליאון קיים כבר מספר מפגשים, אך גם במפגשים שנוגעים לחיי היום יום של תושבי החרדים בלימודים, בבתי כנסיות ועוד, הוא נמנע מלזמן את ראשי הסיעות ומחזיקי התיקים החרדים והדתיים.

בתגובה להתנהלותו של ליאון, כל חברי הסיעות הדתיות בירושלים, נציגי דגל התורה, ש"ס, אגודת ישראל והבית היהודי קיימו היום מפגש נפרד באולם מועצת העיר כדי להעירך מול התפשטות הנגיף.

בין הנושאים שעלו היה נושא איסור ההתקהלות של עשרה איש. החברים ניסו למצוא פתרונות להמשך קיום התפילות ברחבי העיר ואף עלתה יוזמה לממן וילונות על ידי העירייה וכן נושאי הלימודים בריכוזים החרדים.

במהלך הפגישה, יצא ראש העיר למסדרון העירייה והבחין במתרחש ולא הצליח להסתיר את זעמו על חברי העירייה החרדים. לאחר מכן זימן כמה מהם לפגישה נפרדת בלשכתו כדי לדון בנושא הקורונה.

בכיר באחת מהמפלגות החרדיות ציין, כי אין מדובר בהתנהלות חדשה שכן ההתנהלות הזו נראית לאורך השנה וחצי שחלפה מאז נכנס לתפקידו. לדבריו, ליאון מנהל דיונים ומקבל החלטות ללא התייעצות עם חברי הסיעות החרדיות.

מטעמו של ראש העיר משה ליאון נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר מתגלגל בעל השלכות אדירות על החברה והכלכלה.

ראש העיר ירושלים מנהל את המשבר בשום שכל תוך התייעצות מתמדת עם אנשי משרד ראש הממשלה, הבריאות והמל"ל.

חברי המועצה מקבלים עדכונים שוטפים על הנעשה ומשתדלים לסייע ככל הניתן לתפקוד השוטף של העירייה.

ראש העיר לא מכיר טענות משום סוג שהוא ולהפך. תפקוד העירייה בראשותו זוכה לשבחים מקיר לקיר מגורמי הממשלה וגורמי המקצוע.

עיריית ירושלים מציעה לכל תושביה - ובפרט לחברי המועצה שצריכים להוות דוגמה אישית - לגלות בזמנם המיותר סולידריות חברתית בימים אלו ולהתנדב במסגרת פרויקט ההתנדבות שהקימה העירייה לסייע לאוכלוסיות המוחלשות".

קורונה משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד