י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בהלת הקורונה והנחיות משרד הבריאות

הגאון רבי ציון בוארון: "חס שלום לבטל את היכלי התורה והישיבות"

הגרב"צ בוארון, מגדולי הדיינים בישראל אומר בעקבות הנחיות משאד הבריאות כי "חס שלום לבטל את היכלי התורה והישיבות". לדבריו; "מי שאומר אחרת - זה לא נכון" והבטיח: "מי שימשיך בלימוד תורה ותפילה בבית הכנסת לא יארע לו שום נזק, גם שיעורי תורה וכל מה שקשור לעסק התורה להמשיך כרגיל ולא לפחד מכלום"

הגאון רבי ציון בוארון: "חס שלום לבטל את היכלי התורה והישיבות"
הגאון רבי ציון בוארון צילום: באדיבות המצלם

וועד מיוחד שמסר הגאון רבי ציון בוארון במעונו בשכונת בית ישראל, בירושלים התייחס הרב למגפת הקורונה המשתוללת בעולם כולו ובארץ ישראל ועורר את הדברים שצריך להתחזק.

בדבריו אמר: "נאמר ותשובה תפילה וצדקה מעבירים את רוע הגזירה ולכן כולנו צריכים להתחזק בשלושה דברים אלו, וגם אברכים שעמלים בתורה יומם ולילה, יקחו מזמנם ויקראו תהילים להעביר את רוע הגזירה". את עיקר דבריו ייחד הגר"צ בוארון להוראות השונות אודות סגירת היכלי התורה והכוללים וכך אמר: אבל הכי חשוב זה להמשיך ביתר שאת וביתר עוז בשקידת התורה ועמלה ולא להפסיק את לימוד התורה בכוללים בישיבות ובתלמודי התורה בשום אופן, אנחנו מאמינים בני מאמינים שרק התורה הקדושה ובפרט הבל פיהם של תינוקות של בית רבן שעליהם נאמר בתהילים "מפי עוללים ויונקים יסדת עוז למען צורריך להשבית אויב ומתנקם" הם יגנו עלינו.

בדבריו תקף הגר"צ בוארון הוראות שונות שנאמרו מרבנים ידועים שצריך לסגור את הכוללים ושהאברכים ילמדו בבית וכך הוא אמר: "מחילה מכבודם של כל מי שאומר אחרת, אבל זה לא נכון, זה לא צודק, ביטול תורה זה מה שיכול ח"ו להגביר את הצרות, אנחנו מאמינים בני מאמינים שרק התורה הקדושה היא מקיימת ומעמידה את העולם, ביטול תורה זו לא הדרך, ובבית אי אפשר ללמוד, לכן "שומר מצוה לא יידע דבר רע" וקל וחומר ש'תלמוד תורה כנגד כולם' ובעזרת ה' אלו שימשיכו בלימוד תורה ותפילה בבית הכנסת לא יארע להם שום נזק, גם שיעורי תורה וכל מה שקשור לעסק התורה להמשיך כרגיל ולא לפחד מכלום".

לדבריו, "אדרבה זה מה שידביר את המגפות כמו שנאמר "וזאת התורה לעולה למנחה לחטאת לאשם וכו" כמו שהקורבנות מכפרים על כל החטאים כך גם התפילה מכפרת על הכל וגם התורה מכפרת על הכל ובזכות לימוד התורה והתפילות זה מה שידביר את המגיפות, והעיקר הוא שאסור למעט בלימוד התורה ברבים".

לסיום אמר הרב בוארון: "צריך שנדע שהקב"ה הביא את זה וצריך להתחזק בתורה לא להיפך ובפרט תינוקות של בית רבן שזה הדבר הכי גדול וזה ידביר את כל המגפות והחוליים הרעים ויהיה ישועה". 

קורונה הרב ציון בוארון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד