י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ללא לחיצת ידיים

בדרך לאחדות? נתניהו וגנץ נועדו עם הנשיא

יו"ר הליכוד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ הגיעו הערב לפגישה בבית הנשיא | כעבור שעה וחצי הסתיימה הפגישה ובסיומה פורסם כי צוותי המו"מ ייפגשו בהקדם | השלושה לא לחצו ידיים כלל והסתפקו במרפקים

בדרך לאחדות? נתניהו וגנץ נועדו עם הנשיא
נתניהו וגנץ בבית הנשיא ריבלין צילום: קובי גדעון, לע"מ

הסתיימה פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, לאחר שהאחרון סיים לקבל את המלצות הסיעות השונות בכנסת ה-23 ונמצא כי בני גנץ מחזיק ברוב ממליצים - 61 ח"כים לעומת 58 שהמליצו על נתניהו. בעוד ח"כ אורלי לוי אבקסיס שפרשה מסיעת העבודה-גשר מרצ, ביקשה שלא להמליץ כלל.

יצוין כי עם כניסתם של נתניהו וגנץ לחדר הפגישה הם נמנעו מללחוץ ידיים כהוראת משרד הבריאות והסתפקו בהתנגשות המרפקים. הנשיא ריבלין הסביר בכניסתם כי הוא עושה זאת "בהוראת הרמטכ"ל ליצמן".

אל הפגישה צורפו יורם טורבוביץ' מנהל המו"מ מטעם 'כחול לבן' והשר יריב לוין המנהל את המו"מ מטעם 'הליכוד'. בין חמשת האישים נרשם ריווח של מטר כהוראת משרד הבריאות.

בסיום הפגישה יצאה הודעה משותפת לליכוד וכחול לבן בה נכתב כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') בני גנץ הודו לנשיא המדינה על הזמנתו לפגישה המשותפת. השניים סיכמו כי צוותי המשא ומתן ייפגשו בהקדם".

מבית הנשיא נמסר כי הנשיא הדגיש בפני השניים כי יש להמשיך ולהעמיק את ערוץ הקשר הישיר ביניהם ובין צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד וברך על הנכונות לכך בשני הצדדים. בתום הפגישה סיכמו הצדדים כי צוותי המו"מ של שתי המפלגות ימשיכו בשיח.

למרות ההתקדמות במגעים לממשלת אחדות, נשיא המדינה צפוי להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על חבר הכנסת גנץ מחר בשעה 12:00 בטקס מצומצם בעקבות ההנחיות משרד הבריאות.

בני גנץ ממשלת אחדות ראובן ריבלין בית הנשיא בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד