י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הזמן לפוליטיקה קטנה נגמר"

'כחול לבן' מבקשים להחליף את אדלשטיין שיוצא לקרב

יולי אדלשטיין נאבק בשארית כוחותיו ב'כחול לבן' כדי שאלה לא יצליחו להדיחו מתפקידו הרם, לפני שתיכונן ממשלה בישראל | הוא דחה על הסף את בקשתם לדון במינוי יו"ר כנסת קבוע ותקף: "הזמן לפוליטיקה קטנה נגמר. לא אתן יד למהלך שובר מוסכמות, שמטרתו לאפשר ביצוע מחטפים בבית המחוקקים" | לפיד הגיב בזעם כתב: "יולי לא יוכל יותר לעולם לטעון שהוא "ממלכתי". היום הוא גמר להיות כזה"

'כחול לבן' מבקשים להחליף את אדלשטיין שיוצא לקרב
יולי אדלשטיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קרב במשכן הכנסת, לאחר שבכחול לבן צפויים לקבל מחר (שני) את המנדט להרכבת הממשלה, בגוש השמאל - ערבים מבקשים להחליף את ח"כ יולי אדלשטיין בתפקיד יו"ר הכנסת שיעבור לידי נציג כחול לבן.

סיעות הגוש העבירו הערב (ראשון) מכתב עם 61 חתימות, בו הם מבקשים לעלות להצבעה את מינוי יו"ר הכנסת הקבוע, כשמי שמיועד לתפקיד, הוא חבר הכנסת מאיר כהן מסיעת כחול לבן.

בתגובה לניסיונות, הודיע יו"ר הכנסת הזמני יולי אדלשטיין כי הוא לא יעלה את מינוי יו"ר הכנסת הקבוע להצבעה וזאת על פי תקנון הכנסת שמאפשר לו שיקול דעת עד להרכבת ממשלה קבועה.

אדלשטיין אמר: "צו השעה עבור מדינת ישראל היא ממשלת אחדות רחבה. הצורך בממשלה כזו איננו רק בגלל משבר הקורונה. הוא נולד עוד הרבה לפני התפרצות הנגיף. פעלתי להקמת ממשלה כזו לאחר מערכת הבחירות הראשונה וגם השניה. ישבתי עם נציגי המפלגות בלשכתי והיינו על סף סיכום. לצערי הפוליטיקה הקטנה ניצחה פעם אחר פעם את השיקולים הלאומיים".

לדבריו, "היום חשיבותה של ממשלת הסכמה רחבה אינה מוטלת כבר בספק. לדעתי זו שותפות כל שכבות הציבור כמעט, ואני שומע זאת מאין ספור אזרחים מודאגים שמשוחחים עמי בנושא".

הוא הוסיף ותקף: ״מהלכים פוליטיים חפוזים, כמו בחירת יו"ר כנסת קבוע והעברת חקיקה שנויה במחלוקת, מטרתם לסתום את הגולל על האפשרות לאחדות שאותה העם רוצה".

אדלשטיין כינה את המהלך כ'מחטף' וטען כי "הזמן לפוליטיקה קטנה נגמר. לא אתן יד למהלך שובר מוסכמות, שמטרתו לאפשר ביצוע מחטפים בבית המחוקקים".

ב'כחול לבן' מיהרו לפנות ליועמ"ש הכנסת כדי לברר עם אדלשטיין חורג מסמכותו, שלדברי חבר הכנסת יאיר לפיד; "אם אחרי שבאישון לילה אוחנה ביטל את המשפט של ביבי היה צריך עוד הוכחה שהליכוד השתגע, הגיעה הודעתו של יולי אדלשטיין שמונע באמצעים לא חוקיים את החלפתו".

לדברי לפיד: "הודעתו המבישה של אדלשטיין לא תעמוד במבחן משפטי, לא במבחן הציבור וגם לא במבחן ההגינות. זהו ניצול מחפיר של מעמדו. יולי לא יוכל יותר לעולם לטעון שהוא "ממלכתי". היום הוא גמר להיות כזה. כל דקה שהכנסת לא מפקחת על הממשלה מהווה מחדל עצום לטיפול במשבר הקורונה ופגיעה אנושה בדמוקרטיה".

יולי אדלשטיין יו''ר הכנסת מפלגת כחול לבן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד