ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הסדר מותנה - מה זה אומר?

בעולם המשפטי יש לא מעט מונחים שקשה להבינם, בעיקר אם מצאתם את עצמכם מתמודדים לראשונה בחייכם עם חקירה פלילית, ואתם עומדים בפני סיכון של הגשת כתב אישום נגדכם • קריאת חומר אינפורמטיבי בנושא וקבלת ייעוץ וייצוג מקצועי מעורך דין פלילי יסייעו לכם להבין את זכויותיכם ולצאת מהתסבוכת שאליה נקלעתם, על הצד הטוב והיעיל ביותר • מידע נוסף תמצאו באתר של עו"ד מנשה רון

הסדר מותנה - מה זה אומר?
יעוץ משפטי צילום: pixsabay

בעולם המשפטי יש לא מעט מונחים שקשה להבינם, בעיקר אם מצאתם את עצמכם מתמודדים לראשונה בחייכם עם חקירה פלילית, ואתם עומדים בפני סיכון של הגשת כתב אישום נגדכם.

קריאת חומר אינפורמטיבי בנושא וקבלת ייעוץ וייצוג מקצועי מעורך דין פלילי יסייעו לכם להבין את זכויותיכם ולצאת מהתסבוכת שאליה נקלעתם, על הצד הטוב והיעיל ביותר.

מידע נוסף תמצאו באתר של עו"ד מנשה רון.

מה צריך לדעת על המושג 'הסדר מותנה'? מה המשמעות של 'הסדר מותנה'?

הסדר מותנה הוא הסכם בין המדינה לבין חשוד בביצוע עבירה לסגירת התיק הפלילי נגדו. בהסכם זה מתחייבת המדינה שלא להגיש כתב אישום נגד מי שנחשד בעבירה פלילית כזאת או אחרת, והחשוד מתחייב לקיים את התנאים שנקבעו בהסכם.

הסדר זה מאפשר לחשוד לסיים את ההליך הפלילי בעניינו ללא משפט פלילי או רישום פלילי של הרשעה פלילית, בהליך מהיר יחסית. במקרה שנחתם הסדר מותנה והחשוד עמד בכל התנאים שנקבעו בהסדר, התיק הפלילי נגדו ייסגר ויירשם כי התיק נסגר בעילה של "סגירת תיק בהסדר". ​​​​​​​​

איך מקבלים זימון להסדר מותנה?

בדרך כלל, יחידות הסדר המותנה השונות של התביעות פונות לחשוד לאחר סיום החקירה באמצעות הטלפון או במכתב הזמנה לפגישה לבחינת הליך הסדר מותנה, ומציעות לחשוד להגיע בליווי עורך דין מטעמו לפגישה לצורך קידום הסדר מותנה.

יצוין כי במקרים מסוימים, עורך דין פלילי מנוסה יידע לנתב את התיק להסדר מותנה גם מבלי שהחשוד קיבל הזמנה להגיע לישיבת הסדר מותנה.

מה המקרים שבהם ניתן לסיים את ההליך הפלילי בהסדר מותנה?

מדובר במקרים של עבירות קלות יחסית (עבירות שהעונש המקסימלי עליהן הוא עד שלוש שנות מאסר), ובתנאי שאין לחשוד רישום פלילי מחמש השנים לפני האירוע נשוא החקירה ולא מתקיימים הליכים פליליים אחרים בעניינו של החשוד .

מה כולל הסדר מותנה?

הסדר מותנה כולל שני חלקים מרכזיים: תיאור העובדות והוראות החיקוק בהן מודה החשוד על פי ההסדר, ותנאי ההסדר ומשך הזמן לקיומם.

התנאים שניתן לכלול בהסדר הם מגוונים וביניהם:

  1. תשלום קנס לאוצר המדינה.
  2. פיצוי לנפגע העבירה.
  3. התחייבות להימנע מביצוע עבירה.
  4. עמידה בתנאי תכנית שיקום.
  5. התחייבות להימנע מכניסה למקום ועוד.

מה המשמעות של הפרת ההסכם על ידי החשוד?

אם החשוד לא ימלא אחר התנאים שנקבעו בהסדר, הרי שמדובר בהפרת ההסכם, ובנסיבות אלה יוגש כתב אישום נגד החשוד לבית המשפט.

חשוב לדעת כי בכל מקרה שקיבלתם הזמנה לישיבה ביחידת הסדר מותנה, חשוב להסתייע בעורך דין פלילי על מנת שעו"ד יפעל להשיג עבורכם את ההסדר הטוב ביותר שניתן להשיג בנסיבות המקרה, ובמקרים מסוימים אף יפעל לסגור את התיק נגדכם מחוסר אשמה או מחוסר ראיות בלי שתצטרכו להודות בביצוע בעבירה כלשהי או למלא תנאים מסוימים.

הליך משפטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד