י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר שקיבל את המנדט

גנץ ערך סבב שיחות עם ראשי סיעות הימין: "תדבר עם יריב לוין"

מיד לאחר שיו"ר כחול לבן בני גנץ קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מנשיא המדינה ראובן ריבלין, הוא פנה לערוך סבב טלפונים עם ראשי הסיעות. תחילה שוחח עם עמיר פרץ ואביגדור ליברמן מסיעות השמאל, לאחר מכן שוחח עם יו"ר ימינה בנט ובהמשך עם ראשי הסיעות החרדיות 

גנץ ערך סבב שיחות עם ראשי סיעות הימין: "תדבר עם יריב לוין"
בני גנץ מקבל את המנדט בבית הנשיא צילום: מארק נוימן, לע"מ

לאחר קבלת המנדט, יו"ר כחול לבן החל בסבב טלפונים עם ראשי סיעות הכנסת ה- 23. ליצמן הפנה את גנץ ליריב לוין ובנט הסכים לפגישה רק אם גנץ יתנער מתמיכת הרשימה המשותפת.

מיד עם קבלת המנדט מהנשיא, קיים יו"ר כחול לבן בני גנץ שיחות עם חבריו לגוש השמאל, יו"ר העבודה עמיר פרץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. גנץ אמר בשיחה כי הוא שואף להקים ממשלה רחבה בהקדם האפשרי שתפעל מול התפשטות נגיף הקורונה.

לאחר השיחות עם הסיעות היהודיות בגוש השמאל, גנץ המשיך בסבב השיחות וחייג גם ליו"ר ימינה שר הביטחון נפתלי בנט. בכחול לבן מסרו כי גנץ הזמין את בנט להיפגש ואמר לו כי הוא נכון לסייע לו ככל הנדרש בתפקידו בעת הזו.

בלשכתו של שר הביטחון נפתלי בנט הבהירו כי השר בנט קרא לגנץ להיכנס עוד היום לממשלת חירום לאומית בראשות בנימין נתניהו על מנת לצלוח את משבר הקורונה, ולאחר מכן תשוב המערכת הפוליטית אל המצב הנוכחי. שר הביטחון הודיע כי לא ייפגש עם גנץ "כל עוד מפלגתו לא תתנער מתמיכתה של הרשימה המשותפת תומכת המחבלים".

בהמשך שוחח יו"ר כחול לבן גם עם ראשי הסיעות החרדיות, יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן ולאחר מכן עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי השניים הבהירו לגנץ כי הם דוחים את הצעת הפגישה משום שהם חלק מגוש הימין שמיוצג על ידי ראש הממשלה והשר יריב לוין שממונה על המו"מ.

נפתלי בנט בני גנץ יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד