י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מיליונים צופים בכם"

השבעה מוזרה: בצל החשש מהנגיף, הכנסת ה-23 הושבעה

טקס השבעת הכנסת התקיים במתכונת מצומצמת בצל נגיף הקורונה. חברי הכנסת נחלקו לארבעים סבבים כשבכל פעם הושבעו רק שלושה חברי כנסת וזאת כדי לשמור על הוראות משרד הבריאות האוסרות כהתקהלות של מעל עשרה בני אדם

השבעה מוזרה: בצל החשש מהנגיף, הכנסת ה-23 הושבעה
השבעה מוזרה - הכנסת ה-23 צילום: באדיבות המצלם

בכנסת התקיימה היום (שני) טקס ההשבעה החגיגי בו הצהירו אמונים חברי הכנסת ה-23, כשהטקס כולו התנהל בצל נגיף הקורונה, מה שהפך את הטקס כולו למוזר ומצומצם.

הטקס כולו התנהל תוך שמירה על הוראות משרד הבריאות, כאשר חברי הכנסת התחלקו לארבעים קבוצות וכל שלושה חברי כנסת הושבעו באופן נפרד כשבמליאה שהו כל העת יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין, נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות.

בפתח הישיבה נאם נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין וקרא להקמת ממשלת חירום. לדבריו, "אזרחי ישראל מותשים ממערכות בחירות שמחייבות אותו לחדד את ההבדלים בינינו. אנחנו מחכים ליומיום, לשגרה, שבהם נשוב לעסוק במכנה המשותף, בשותפות הגורל של כולנו שבאה לידי ביטוי בצורה ברורה כל כך גם במשבר הנוכחי. העם בישראל תמיד ידע להתווכח אבל הוא עייף ומודאג עכשיו. אנחנו זקוקים למנוחה, אנחנו זקוקים לריפוי״.

לדברי ריבלין, ״המשבר הפוליטי הנוכחי הוא אמיתי מאוד, הוא עמוק מאוד, והוא חוצה אותנו לשניים. ועדיין אין ברירה אחרת כי אין לנו עם אחר, כי אין לנו מדינה אחרת. בדמוקרטיה, את השלטון אולי אפשר להחליף, את העם אי אפשר להחליף״. ריבלין סיים את נאומו וקרא לחברי הכנסת: ״רק בקשה אחת לי אליכם: תנו לעם הזה ממשלה״.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נשא אף הוא נאום חגיגי ובו התייחס לצורך הקריטי בהקמת ממשלת חירום לאומי, "אתם רואים לפניכם מליאה ריקה", הוא אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, "אבל היא לא ריקה. היא מלאה. נמצאים כאן עכשיו כל אזרחי ישראל, מיליונים מהם. ומעיניהם ניבטת ציפיה אחת: להתעלות. הם מצפים מאיתנו להקים עכשיו ממשלת חירום לאומית״.

לדברי אדלשטיין, ״ממשלת חירום שהעם יוכל להקשיב לה, שהעם יוכל לסמוך עליה. ממשלה שתטפל בבעיות החמורות של משבר הקורונה - אבל לא רק בהן. ממשלת חירום שתתחיל למלא את הבור העצום שנפער בשנה שלמה של חוסר אחריות פוליטי, בור שחפרו יחד נבחרי ציבור מכל הקשת הפוליטית".

אדלשטיין ציין עוד כי "אתם יודעים היטב שלא חיכיתי בסבלנות לָקורונה. קראתי שוב ושוב להקים ממשלת אחדות. בטקס ההשבעה הקודם הצעתי את לשכתי, שנמצאת כמה מטרים מכאן, כדי להגיע להסכמות להקמת ממשלה רחבה. הלשכה הזאת עדיין פתוחה. אפשר להתחיל לתקן את הבור הפוליטי עוד היום, ממש עכשיו, ולהתייצב יחד מול האתגרים העצומים שבפנינו ומול אלו שעוד יבואו״.

נציין כי מי שלא הספיק להצהיר אמונים הם ארבעה חברי כנסת: בצלאל סמוטריץ׳, אורית פרקש הכהן ושני חברי כנסת שעולה חשד ששהו ליד נשאי קורונה - רם בן ברק ואלון שוסטר. בכנסת ציינו כי לא תותר כניסתם למשכן עד שיתבררו תוצאות הבדיקה.

השבעת חברי הכנסת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד