כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לקראת החרפת הצעדים

מסתמן: נתניהו ינחה על דילול נוסף במשק

כאשר מספר חולי הקורונה בישראל מאמיר, ראש הממשלה צפי להכריז הערב על שורה של מגבלות נוספות לצורך בלימת התפשטות נגיף הקורונה

מסתמן: נתניהו ינחה על דילול נוסף במשק
בנימין נתניהו צילום: פלאש90

מניין החולים בקורונה עומד כעת על 255 חולים, ביניהם 4 במצב קשה ולפחות 12 במצב בינוני. עם זאת, שר הביטחון נפתלי בנט העריך כי יש מצב שמספר החולים בישראל עומד על 5,000. היום (שני) נכנסת המדינה ליום השני במצב החירום הכולל השבתה חלקית של המשק ואיסור התקהלות של למעלה מעשרה אנשים.

במשרד הבריאות דורשים כל העת להחמיר את ההנחיות ולהשבית את המשק כליל. במשרד האוצר מתנגדים, בין היתר בשל הצניחות החדות בבורסה בתל אביב שהביאו להפסקת המסחר בה. כעת, נתניהו יצטרך להכריע בין השניים. בדיונים משתתפים בין היתר שר האוצר, שר הבריאות, שר הכלכלה, שר התחבורה, ראש המל"ל, מנכ"לי משרדים וגורמים נוספים, והם יימשכו לאחר השבעת הכנסת.

אולם, קרן מרציאנו מדווחת בחדשות 12, כי ככל הנראה לא יוחלט על השבתה מלאה, אך יבוצע "דילול" נוסף של עובדים במגזר הפרטי והציבורי. בנוסף, תהיה הקלה בזכאות לדמי אבטלה ורף הזכאות לדמי אבטלה יופחת ל-6 חודשים.

העימות סובב סביב השאלה עד כמה להחמיר את ההנחיות, שיביאו מטבע הדברים גם להעמקת הפגיעה במשק, ולא אם יש בכלל צורך בכך. במשרד האוצר דורשים סגר כללי - אך לא מוחלט - בו ייקבע חלון זמן שאנשים יוכלו לצאת מהבתים וכל העת תהיה אפשרות לקנות מזון וציוד רפואי. במשרד האוצר מצד שני דואגים מההשלכות על המשק, וטוענים שצעד כזה יביא לקריסה כלכלית מוחלטת.

מאז חצות ועד 9:00 בבוקר נרשמו באתר שירות התעסוקה 7,000 דורשי עבודה חדשים. אתמול נרשמו 11,800 דורשי עבודה, מתוכם 7,400 שהוצאו לחופשה ללא תשלום. לפי נתוני שירות התעסוקה, מאז תחילת מרס ועד הבוקר ב- 9:00 נרשמו 40,000 דורשי עבודה. חצי מהם יצאו לחופשה ללא תשלום. בחודש פברואר, לפני תחילת המשבר, נרשמו 321 איש בלבד עקב חופשה ללא תשלום ובינואר - 248 איש.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, אמר: "אנו עושים כל שביכולתנו להקל על הציבור בימים מורכבים אלה. נמשיך להרחיב את התשתיות והיכולות של אתר שירות התעסוקה, ובמקביל, אנו מתגברים את מוקד *9687, שנותן מענה טלפוני להרשמות".

 

 

בנימין נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד