י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

משבר הקורונה: באיחוד הצלה קוראים לשר הבריאות להתעשת

מנכ"ל איחוד הצלה: גם בשעת חירום משרד הבריאות נכנע ללחץ מצד מד"א שנלחם לשמור על המונופול שלו על הצלת חיים. קורא לשר הבריאות ליצמן להתעשת

משבר הקורונה: באיחוד הצלה קוראים לשר הבריאות להתעשת
חובשי איחוד הצלה בתל אביב צילום: דוברות איחוד הצלה

מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק, מתייחס לנתק המכוון מצד משרד הבריאות לאיחוד הצלה ולהתעלמות הנהלתו בשעת חירום מיכולותיו של ארגון מתנדבי רפואת החירום הגדול בישראל. "גם בשעת חירום, כמוהה לא ידענו, אנחנו רואים כי הנהלת משרד הבריאות נכנעת ללחץ מצד מד"א שנלחם כדי לשמור על המונופול שלו על הצלת חיים", אומר פולק."משרד הבריאות מוותר על כוח עצום של 6,000 אנשי רפואת חירום של איחוד הצלה שיכולים לסייע לצלוח את התקופה הקשה של המאבק בנגיף הקורונה. זאת בשל הסירוב של הנהלת מד"א לאפשר זאת בתירוצים שונים ומשונים".

פולק מסביר כי "מוקד החירום של איחוד הצלה שכולל מוקדנים מקצועיים – פרמדיקים וחובשים – יכול לשמש מוקד גיבוי לפניות מהציבור. 6,000 אנשי הרפואה שלנו יכולים לבצע משימות תגבור ולסייע באירועי שגרה ואנו יכולים לבצע פעולות הסברה במגזר החרדי ובחברה הערבית – כפי שעשינו במבצע צוק איתן יחד עם פיקוד העורף".

"אבל על מנת שכל אלו יקרו שר הבריאות חייב לפעול לשיתוף פעולה בין הארגונים", אומר פולק. "במקום זאת הוא מקפיד לתקוף מעל כל במה אפשרית 6,000 מתנדבים שפועלים להציל חיים בהתנדבות ובחינם. אני קורא לשר הבריאות ליצמן להתעשת ולשלב את אלפי מתנדבי איחוד הצלה במאמצים לבלום את התפשטות הנגיף".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד