ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"עוד לא הגענו לשיא"

חשש כבד באיטליה: חולי קורונה מעל גיל 80 לא יטופלו

מגפת הקורונה שפגעה קשות בארץ המגף מובילה לחשש כבד שחולי קורונה מעל גיל 80 לא יקבלו טיפול בגלל עומס על המערכת ושיקולים של עלות מול תועלת

חשש כבד באיטליה: חולי קורונה מעל גיל 80 לא יטופלו
מתמודדים על נגיף הקורונה ברשות צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

חולי נגיף קורונה באיטליה בני 80 ומעלה, לא יקבלו טיפול נמרץ אם המשבר יחמיר. במילים אחרות, חולים מעל גיל 80 לא נמצאים בסדרי עדיפות באיטליה.

התוכניות שנערכו על ידי גורמי הגנה אזרחית מזהירות כי "יהיה צורך להחיל קריטריונים לגישה לטיפול אינטנסיבי" אם יש יותר מדי חולים.

המסמך פורסם ב"דיילי טלגרף". ובו מציעים אנשי הבריאות באיטליה, כי קריטריונים לטיפול 'חייבים לכלול גיל פחות מ- 80'.

רופאים כבר תיארו לפני כמה ימים את קבלת ההחלטות בנוגע לחיים או למוות, לגבי במי ניתן לטפל ומי עשוי להישאר בלי טיפול וכך פשוט למות. רופא אחד אמר כי גורלו של החולה 'נקבע על פי גיל ותנאי בריאות', והוסיף: "ככה זה במלחמה."

ראש הממשלה ג'וזפה קונטה הזהיר היום, כי המדינה נכנסת ל"שבועות המסוכנים ביותר" הוא אמר "עוד לא הגענו לשיא".

"אם יהיה בלתי אפשרי לספק לכל המטופלים שירותי טיפול נמרץ, יהיה צורך להחיל קריטריונים לגישה לטיפול אינטנסיבי, תלוי במשאבים המוגבלים העומדים לרשותם" נכתב במסמך. גורמים רשמיים מכירים בכך שתוכניות יאלצו את בתי החולים "להתמקד במקרים בהם יחס העלות / תועלת חיובית יותר לטיפול"

חובשים איטלקיים כבר תיארו כיצד בתי החולים 'הוצפו' ממשבר הבריאות, כאשר איטליה סובלת מההתפרצות הקשה ביותר באירופה עם אלפי הרוגים.

קורונה איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד