י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הדבקה המונית במשכן?

למרות ההוראה להישאר בבידוד השר הנגבי הגיע להשבעה; שני חברי כנסת נשארו בבית

בשעות אלו נערך טקס השבעת הכנסת באופן מצומצם בעקבות הקורונה • השר הנגבי הגיע לטקס ההשבעה יחד עם אדם החשוד כחולה בקורונה, למרות שהתבקש שלא להגיע • מהשר הגבני נמסר: "השר נשאר בחדרו, עלה להישבע במרחק ניכר מכל אדם אחר, ויצא מן הכנסת"

למרות ההוראה להישאר בבידוד השר הנגבי הגיע להשבעה; שני חברי כנסת נשארו בבית
צחי הנגבי צילום: Hillel Maeir/Flash90

בשעות אלו נערך טקס השבעת הכנסת באופן מצומצם בעקבות הקורונה. חברי הכנסת מושבעים בשלשות ומלווים בעוזר אחד בלבד (בשונה משלושה עד היום). כמו כן, כל אחד מהם עובר בדיקת חום טרם כניסתו למשכן. 

אולם, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל דיווח, כי השר צחי הנגבי הגיע אל הכנסת מלווה באדם החשוד כחולה קורונה, משום שאשתו חלתה בנגיף הקטלני. 

על פי הדיווח, קצין הכנסת ביקש מהשר הנגבי שלא להגיע להשבעה, אך הוא סירב לדרישה וביקר אחר הצהריים במשכן הכנסת. מדובר בחשד שעולה בעקבות כנס שהתקיים בשבוע שעבר שעסק בנושא החלקאות ובו השתתפו גם חברי הכנסת רם בן גביר ואלון שוסטר שלא הגיעו להשבעה בהוראת קצין הכנסת.

מטעמו של השר הנגבי נמסר, כי "שר החקלאות צחי הנגבי וחברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר השתתפו ביום רביעי שעבר בכינוס חירום של ראשי המועצות האזוריות בכפר המכביה בנושא החקלאות בצל הקורונה. חברי הכנסת בן ברק ושוסטר התבקשו על ידי קצין הכנסת שלא להגיע להשבעתם היום, לאחר שנודע כי בכינוס זה השתתף גם בעלה של אישה שנדבקה בנגיף".

הוא הוסיף, כי "10 דקות לפני תחילת טקס ההשבעה הודיע קצין הכנסת גם לשר הנגבי על הדבר. השר נשאר בחדרו, עלה להישבע במרחק ניכר מכל אדם אחר, ויצא מן הכנסת. במהלך הערב יודיע קצין הכנסת לחברי הכנסת מה העלתה בדיקת האדם שהשתתף בכינוס האמור".

מדובר הכנסת נמסר, כי "היום (16/3) בצהריים נתקבלה פנייה מטעמו של חכ אלון שוסטר למזכירות הכנסת ולפיה חבר הכנסת שוסטר וחברי הכנסת רם בן ברק וצחי הנגבי נכחו בשבוע שעבר באירוע משותף ובקרבתו של אזרח שבת זוגו אובחנה כחולת קורונה.

קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, קיים בדיקה של האירוע במסגרתה שוחח עם בן זוגה של החולה ומשיחה זו עלה כי למרות שטרם קיבל את תוצאות בדיקת הקורונה שערך אתמול - העיד על עצמו כסובל מכל התסמינים המוכרים.

ניצב גריף פנה לחברי הכנסת וביקש מהם לנקוט במשנה זהירות ולא להגיע לכנסת ולהשבעה כל עוד לא התקבלו תוצאות לבדיקתו של האזרח.

השר הנגבי שכבר היה נוכח בבנין ואושרה כניסתו ע״י הקצין בזמן הבדיקה, עודכן אף הוא במידע הנוסף שהתקבל ועל כן הובהר לו שרצוי שיעזוב את משכן הכנסת.

יודגש כי קצין הכנסת עדכן בדברים את פרופ סיגל סדצקי- הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות וביקש ממנה לקבל בהקדם האפשרי את תוצאות בדיקתו של האזרח - על מנת לשלול אפשרות של הדבקותם של חברי הכנסת".

מנכל הכנסת אלברט סחרוביץ : "כמי שאמון על שלומם ובריאותם של כל באי הבית ועל המשך פעילותה הסדירה של הכנסת אבהיר שכל עוד לא תגענה התוצאות אשר יפריחו את אפשרות ההדבקות - לא תתאפשר כניסתם של חברי הכנסת למשכן".

מי שעוד לא הושבע בטקס החגיגי היה השר בצלאל סמוטריץ שהסביר: "לו"ז השבעת הכנסת הוקדם באופן לא צפוי ומאחר והייתי בדיונים במשרד על הקורונה לא הספקתי להגיע ולהצהיר אמונים״. סמוטריץ׳ כתב בהומור, ״תסתכלו על זה חיובית: אם יגלו שמישהו במשכן נדבק ומכניס את כולם לבידוד, לפחות יהיה אחד שיוכל להמשיך לעבוד".

 

צחי הנגבי קורונה חולי קורונה בידוד ביתי השבעת חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד