י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הקרב על הכנסת

כחול לבן באיום על אדלשטיין: "נפנה לבג"צ"

בכחול לבן מסתערים בכל הכוח בניסיון לכבוש את הכנסת כשתפקיד היו"ר הוא הראשון בחשיבות. הם מאיימים על אדלשטיין כי באם הוא לא יקיים דיון על תפקידו, הם יפנו לבג"צ

כחול לבן באיום על אדלשטיין: "נפנה לבג"צ"
יולי אדלשטיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סיעת כחול לבן פנו היום (שני) באמצעות עורכי הדין של המפלגה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בדרישה לקיים דיון להחלפתו, תוך איום כי אם ההצעה לא תעלה לדיון הם ימהרו לפנות לבג"צ.

במכתב שנשלח ליו"ר הכנסת נכתב: "בפני יו"ר הכנסת הונחה בקשה שנתמכת על ידי סיעות המייצגות 61 חברי כנסת לקיום דיון לצורך בחירת יו"ר כנסת וזאת מיד לאחר השבעת הכנסת ה-23". לטענתם, "למרות שהבקשה נתמכת בידי סיעות המייצגות את רוב חברי הכנסת, הודיע יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין כי אין בכוונתו להיעתר לבקשת רוב חברי הכנסת המיועדים ולהעלות את הנושא להצבעה".

בכחול לבן טוענים כי "אין זה בסמכותו של יו"ר הכנסת למנוע דיון במליאה, שעה שקיים רוב של חברי הכנסת הדורש את קיומו של הדיון. קל וחומר כאשר ההחלטה שלא להביא את בחירת יו"ר הכנסת למליאה נגועה בעניין אישי ברור של יו"ר הכנסת, באשר ידוע לו שהצבעה במליאה תביא לכדי סיום את כהונתו הזמנית אשר נפרשת על פני כהונתה של הכנסת ה- 21, ה- 22 ועתה הכנסת ה- 23".

כאמור, בכחול לבן שיגרו איום ברור ליושב ראש הכנסת אדלשטיין והבהירו כי באם יעכב ההצבעה הם יפנו לבג״צ, וכך נכתב; "בנסיבות כאמור, במידה ודרישת מרשתנו לקיום דיון דחוף לא תענה, תיאלץ מרשתנו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה על פי כל דין, לרבות פניה בעתירה מתאימה בפני בית המשפט העליון".

יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד