י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון • "מתוך שברון לב וצער"

הישיבה הגדולה בעולם סוגרת שעריה: "מצייתים לחוקי הממשלה"

פרסום ראשון: בשל הסגר שהוטל על ניו ג'רזי - ראשי ישיבת לייקווד הודיעו בכאב לתלמידים הרבים על סגירת שערי הישיבה הגדולה בעולם עד שיתבהרו הדברים • בין היתר כתבו הרבנים: "מחובתנו לציות מוחלט לכל החוקים אשר הממשלה מטילה עלינו" • המכתב המלא ב'בחדרי חרדים'

הישיבה הגדולה בעולם סוגרת שעריה: "מצייתים לחוקי הממשלה"
היכל ישיבת לייקווד צילום: באדיבות המצלם

התפשטות נגיף הקורונה: ראשי ישיבת בית מדרש הגבוה לייקווד שבניו גרז'י - שהיא למעשה הישיבה הגדולה בעולם - הוציאו מכתב המודיע על סגירת כל בתי המדרש של הישיבה בעקבות הוראות הממשל. 

במכתב שמתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' נכתב, "ערב חודש ישועות בו מקיפות תש"פ, לנוכח המצב של המגיפה המשתוללת ברחבי העולם בבחינת דֶבֶר בעיר רח"ל, כשזכות התורה היא המגן והתריס בפני כל הצרות, כשעינינו כלות ומייחלות בתפילה שנזכה לישועות בהן מקיפות".

"לצערנו הרב נאלצים אנו מתוך ציות מוחלט לממשל אשר אוסר עלינו להמשיך בבתי מדרשות הפתוחים אשר קול התורה בוקע בהן, מחובתנו לציות מוחלט לכל החוקים אשר הממשלה מטילה עלינו, פונים אנו בקריאה של בקשה שאף שבתי מדרשות לא יהיו פתוחים כל אחד ואחד מאתנו יתחזק בתורה ובתפילה יותר, בכל מסגרת  ובכל מקום שנמצא, כי זאת היא חומת המגן העומדת לנו בשעה קשה זו".

את מכתבם מסיימים ראשי הישיבה, "כל אחד ואחד חייב להוסיף בעמלה של תורה ולשפוך שיח לפני בורא עולם שנזכה לישועה שלמה ומהירה. ונזכה כולנו כימי צאתך מארץ מצרים יראנו נפלאות מתוך שברון לב וצער". 

על המכתב חתומים ראש הישיבה הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר, וראשי הישיבה הגאון רבי ירוחם אולשין, הגאון רבי דוד צבי שוסטל והגאון רבי ישראל צבי ניומאן.

כזכור וכפי שדווח מוקדם יותר היום, בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה, הוחלט על עוצר בניו ג'רזי משעה 20:00 בערב ועד 5:00 לפנות בוקר, כך החליט פיל מרפי מושל ניו ג'רזי, העוצר ישאיר 9 מיליון תושבים בבית.

ישיבת לייקווד קורונה ניו גרז'י הרב מלכיאל קוטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד