י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"החל ממחר"

הקורונה בישראל: מלונות היוקרה שיוסבו לחממות בידוד

אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי אומר היום (שני) כי הפיקוד ערוך לפתוח את מלונות דן פנורמה בתל אביב והייאט בירושלים לצורך אשפוז חולי קורונה • המלון בתל אביב יהיה ערוך כבר מחר ובירושלים ביום רביעי • כמו"כ, גוייסו 3,100 חיילי מילואים

הקורונה בישראל: מלונות היוקרה שיוסבו לחממות בידוד
מלון בישראל צילום: Miriam Alster/FLASH90

בתי החולים בארץ קורסים תחת העומס, והבידוד בו נדרשים חולי הקורונה - מקשה מאוד על הצוות ועל מצב התפוסה בבתי החולים העמוסים גם כך. בעקבות כך, מלון "דן פנורמה" שבטיילת תל אביב צפוי להפוך בקרוב למלון שיקלוט את הנדבקים בנגיף הקורונה - והסבתו למתחם מבודד עבורם מתרחשת בימים אלה. ככל הנראה החולים שמצבם מוגדר קל יאושפזו בבית המלון ולא בבית. כך דווח ב'חדשות 12'.

בשיחה עם N12 סירב המאבטח במקום לאשר שאכן מדובר במלון שהופך למתחם המיועד לחולי קורונה, אך אחד מגורמי הרפואה במקום אישר שהמלון אכן עובר תהליך שישמש למטרה זו. כשתסתיים ההיערכות - המלון צפוי להיפתח. 

עם זאת, מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, אמר הערב (שני) כי בצה"ל ערוכים לפתוח את "מלונות הקורונה" - בהם דן ירושלים ודן פנורמה בתל אביב - כבר מחר. "הכשרנו את שני המלונות לכך. המלונות יאובטחו על-ידי ההנהלה, בתיאום משטרת ישראל ויוטפלו על-ידי משרד הבריאות", הוא אמר.

הוא הוסיף כי "משרד הביטחון מימן עד כה את פתיחת שני המלונות הללו ומתקיים משא ומתן עם שניים נוספים - בחיפה ובדרום הארץ. בכל אחד משני המלונות יש כ-500 חדרים וניתן לשכן בכל חדר שני חולים - כך שכבר ממחר יינתן מענה לכ-2,000 חולים".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו אמר הערב כי במשרד הבריאות סבורים שיש מקום להרחיב את המגבלות על הציבור. לטענתו יש לצמצם את כל הפעילויות, למעט שירותים חיוניים, עם דגש על שמירת אספקת מזון, תרופות ושירותי בריאות ושמירה על המערכת הפיננסית כדי לאפשר לאנשים להמשיך להתנהל. הנושא נמצא בדיונים וייתכן שתהיינה החלטות כבר היום.

גרוטו הוסיף שהוא מעריך שיש אלפים בודדים של נשאים לקורונה שעליהם לא ידוע. כמו כן, לדבריו, "אם יוחלט על סגר נבקש מכל האוכלוסיה להישאר בבית במידת האפשר. ייתכן שבשלבים ממושכים יותר נאמר לאנשים בסיכון להישאר בבית".

"הגענו אתמול למצב של 1,200 בדיקות קורונה ביום, ויכולת הבדיקה עלתה על הביקוש. אך היה מקרה של הידבקות עובדת בכירה במעבדה המרכזית לנגיפים והמעבדה כעת תעבור ניקוי וחיטוי", הוסיף גרוטו. "התוכנית היא שכל בית חולים יוכל לעשות בדיקות מעבדה בעצמו. כרגע הקצב יירד ולא נגיע מחר כמתוכנן ל-2,400 בדיקות ביום". 

קורונה דן פנורמה בידוד פיקוד העורף משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד