י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בעוד משבר הקורונה בעיצומו

ליברמן וכחול לבן בשורת צעדים להדחת נתניהו

בעוד משבר הקורונה בעיצומו: בסייעות של בני גנץ ואביגדור ליברמן מנסים להכשיר את הקרקע להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו מכהונתו באמצעות שורה של הצעות חוק

ליברמן וכחול לבן בשורת צעדים להדחת נתניהו
גנץ וליברמן צילום: תומר נויברג, פלאש 90

דקות לאחר שמליאת הכנסת נפתחה בחגיגות מפוקפקת, בסייעות כחול לבן וישראל ביתנו מיהרו להגיש שורה של הצעות חוק כנגד כהונת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיגבילו וימנעו את כהונתו של ראש הממשלה.

בישראל ביתנו הגישו הצעת חוק הקובעת כי ניתן יהיה להדיח ראש ממשלה שנגדו הוגש כתב אישום בחשד לעברות פליליות. ההדחה תיעשה בהצבעה חשאית ותצטרך לקבל את אישור רוב חברי הכנסת שיצביעו מאחורי הפרגוד.

על פי הצעת החוק שהגיש חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו, במידה והחוק יקבל את הרוב הדרוש - תופסק מידית כהונתו של ראש הממשלה, והממשלה תבחר ראש ממשלת מעבר מבין חבריה, שהוא גם חבר כנסת מסיעתו של ראש הממשלה היוצא.

באם לא יגיעו להסכמה על מועמד מסייעתו של ראש הממשלה בתוך 24 שעות מעת הפסקת כהונת ראש הממשלה, "יהפוך זקן חברי הממשלה, שהוא חבר כנסת מסיעתו של ראש הממשלה היוצא ,לראש ממשלת המעבר עד לכינונה של ממשלה חדשה", נקבע.

בנוסף, בסייעת כחול לבן מיהרו גם הם להגיש שורה של הצעות חוק, שמטרתם לפגוע בכהונתו של ראש הממשלה נתניהו ובהן: הגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי תקופות כהונה, וכן הצעת חוק נוספת שתקבע כי ראש ממשלה או שר שנגדו הוגש כתב אישום תופסק כהונתו. יצוין כי כיום החוק חל רק על שרים, ואילו ראש ממשלה יכול לכהן בתפקיד עד להרשעה ראשונית על ידי בית המשפט.

החוק השלישי שמצביעים בכחול לבן הוא למעשה אותה הצעת חוק עליה דובר מאז הבחירות, אותה תקפו בליכוד ובגוש הימין. על פי ההצעה, לא תתאפשר הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת אשר הוגש נגדו כתב אישום. המטרה - למנוע את הטלת המנדט על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אביגדור ליברמן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד