י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפו בתיעוד

פרץ שכנע את הרב: מדוע אני תומך בממשלה עם ערבים

יו"ר העבודה ח"כ עמיר פרץ שהגיע לנחם את רבה של אור יהודה על פטירת אמו ע"ה הסביר מדוע הוא הולך לממשלת מיעוט • את הדברים הבהיר לאחר שבלוויה התבקש ע"י הרב ובשם אמו ללכת לממשלת אחדות

פרץ שכנע את הרב: מדוע אני תומך בממשלה עם ערבים
עמיר פרץ בניחום האבלים צילום: באדיבות המצלם

יו"ר העבודה חה"כ עמיר פרץ הגיע הערב (שני) לניחום אבלים אצל הגאון רבי ציון כהן, רבה של אור יהודה ומייסד מכון 'דורות'. במהלך הביקור הסביר פרץ מדוע הוא אינו נכנס לממשלה עם נתניהו ומדוע הולך לממשלת מיעוט.

"המיעוט הערבי בישראל נחשב למיעוט הכי שקט והכי מאופק", אמר פרץ. "אם הם רוצים לסגור לך את המדינה. הם לא צריכים יותר ממאה ילדים היום". פרץ הוסיף, "הם הולכים לכביש החוף וזורקים לך אבנים. הדבר היחיד שהם דורשים זה שהמשטרה תבוא לעזור באלימות בכפרים שלהם... אני מסכים איתך (הרב ציון כהן א.ק) שהיבא יזבק חרגה מכל פרופרציה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרקע לשיחה בין השניים על נושא ציבורי זה החל לפני מספר ימים, בעת ההספד של הגר"צ כהן על אמו מרת סולטנה כהן ע"ה משדרות. במהלך ההספד עצר הגר"צ כהן לפתע את שטף דבריו, ופנה אל מול כולם ליו"ר העבודה עמיר פרץ ששה במקום והנו חבר ילדות ומקורב למשפחת כהן.

"עמיר פרץ נמצא פה, עמיר פרץ הוא בן בית אצלנו. אהוב, אהוב מאוד. מיוחד ומדהים. אמא שלי שאהבה אותך כל כך, רצתה בתקופה האחרונה להעביר מסר: אנחנו צריכים אחדות. די. תפסיקו עם הגאווה והאגו, תפסיקו כבר. אני לא בא לחלק ציונים. אנחנו צריכים לחשוב על הזהות היהודית, על עתיד עם ישראל".

הרב הוסיף אז בכאב, "אמא שלי כאבה: בשביל זה הגענו ממרוקו? אני לא מחלק ציונים ואומר מי יותר טוב, נמצא פה מנכ"ל העירייה שלנו שיעיד שבערב ר"ה דיברתי נגד דיבורים של בוגדים ושמאלנים כלפי הרמטכ"לים. אבל מנגד, אי אפשר להפקיר את עם ישראל. אמא שלי כל כך כאבה: בשביל זה באנו לארץ ישראל? איפה אחדות ישראל. איפה העתיד של עם ישראל? מי יודע מה יהיה עם הקורונה הזו".

עמיר פרץ הרב ציון כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד