כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"אובדן גדול עבורנו"

אבל בקהילה: מיכאל נכנע לנגיף הקורונה

מנין המתים באיטליה הולך ועולה מידי יום בכמה עשרות, יותר מכל מדינה אחרת בעולם מחוץ לסין. אחד מהם הינו מיכאל סקיאמה, אחד מאנשי העשייה הבולטים בקהילה היהודית במילאנו | "אובדן גדול עבור הקהילה", אמרה מנהלת ביה"ס היהודי במילאנו

אבל בקהילה: מיכאל נכנע לנגיף הקורונה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מיכאל סקיאמה, שכיהן בעבר כמזכ"ל הקהילה היהודית במילאנו-איטליה ועמד בראש הארגון "הקהילתיים היהודיים" בעיר נפטר כתוצאה מנגיף הקורונה.

סקיאמה, שנקרא על ידי חבריו ובני משפחתו 'מיקי', היה בן 79 במותו בבוקר יום שני. הוא הותיר אחריו את אשתו ויויאן ושתי בנות, דליה וסטפניה, כך פרסם 'מוקד' - אתר חדשות יהודי איטלקי.

גדי לוצאטו, מנהל המרכז לתיעוד יהודי עכשווי, ארגון המתעד פשעי מלחמה נאצים, אמר לאתר 'מוקד' כי לפני שחלה בנגיף, סקיאמה עמל על ארגון קונצרט התרמה למרכז.

"נבצע את הקונצרט בשמו ולזכרו, לכבד את זכרו ולהילחם באותו וירוס שמונע מאיתנו נוכחות של אנשים, חברים ואחים", כתב לוצאטו לאחר מותו של סקיאמה.

סקיאמה היה מעורב רבות בחינוך היהודי והמוות שלו הוא "אובדן גדול עבור הקהילה", אמרה קלאודיה בגנרלי, לשעבר מנהלת בבית הספר היהודי במילאנו, המונה כ-500 תלמידים, לאתר JTA.

באיטליה נרשמו ביום שני בערך 28,000 מקרי וירוס הקורונה, לצד - 400 מקרי מוות, יותר מכל מדינה אחרת מחוץ לסין, שם התחילה המגיפה. לומברדיה, האזור שבירתו מילאנו, הוא מוקד ההתפרצות, שמוטט את שירותי הבריאות וחדרי המתים.

קורונה מילאנו קהילה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד