י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חיטוי קורונה עם המדביר שמציל – גם מדביר וגם כימאי

מומחים למגיפות התריעו במשך שנים על הסכנה של מעבר וירוס מבעלי חיים לבני אדם, אבל כמה חודשים אחרי שסיני אלמוני אכל עטלף או פנגולין (ואולי בעל חיים אחר) - מדינת ישראל מתקשה לעצור את התפשטות הקורונה • אחד הגורמים לקושי הרב הוא קצב ההתפשטות המהיר, שמושפע גם מהנוכחות של הווירוס המסוכן על משטחים, ובהתאם אחד הצעדים ההכרחיים הוא חיטוי נגד קורונה

חיטוי קורונה עם המדביר שמציל – גם מדביר וגם כימאי
חיטוי דירה צילום: המדביר שמציל

מומחים למגיפות התריעו במשך שנים על הסכנה של מעבר וירוס מבעלי חיים לבני אדם, אבל כמה חודשים אחרי שסיני אלמוני אכל עטלף או פנגולין (ואולי בעל חיים אחר) - מדינת ישראל מתקשה לעצור את התפשטות הקורונה. אחד הגורמים לקושי הרב הוא קצב ההתפשטות המהיר, שמושפע גם מהנוכחות של הווירוס המסוכן על משטחים, ובהתאם אחד הצעדים ההכרחיים הוא חיטוי נגד קורונה.

צריכים חיטוי למשרד או לחנות? הזמינו חיטוי קורונה עוד היום

למה חשוב לחטא חללים שונים מהווירוס המסוכן?

חשוב להבין שהדבקה ע"י התעטשות או שיעול היא רק דרך אחת שבה הווירוס מפיץ את עצמו. במקביל יש לא מעט הוכחות לכך שהקורונה מסוגל להישאר על גבי משטחים שונים - זכוכית, מתכת, פורמייקה, פלסטיק ועוד - במשך שעות רבות ואפילו ימים.

חלק מהחוקרים מייחסים לווירוס עמידות של 36-96 שעות ויש גם סברה שאומרת שמדובר בפרקי זמן ארוכים יותר, של עד 9 ימים!

את המשמעות כולנו מבינים - אם אדם שנשא בגופו את הנגיף, וכמובן לא ידע שהוא חולה, שהה במקום מסוים כמו למשל חנות או מסעדה, במשך ימים רבים כל מי שמגיע לאותו מקום חשוף לסכנת הידבקות. הפתרון המתחייב הוא כמובן חיטוי יסודי ומקצועי.

דגשים חשובים במהלך החיטוי נגד הקורונה

חיטוי קורונה מתבצע על-ידי אנשי מקצוע שעברו הכשרה מיוחדת, וכשהם מוגנים במלוא מאת האחוזים עם חליפה מיוחדת, קסדה ואמצעים נוספים. דגש חשוב נוסף הוא למצוא מומחים מנוסים בתחומי ההדברה והחיטוי, שיודעים לעבוד עם חומרים כימיים חזקים באופן בטיחותי (כדי שהחיטוי עצמו לא יגרום לשום נזק) ובנוסף אפשר לסמוך עליהם שהם ישתמשו אך ורק בחומרים שבאמת אפקטיביים נגד הקורונה (פירוט בהמשך העמוד).

גם כשמדובר על דירת מגורים וגם כשהחיטוי הוא בשטח מסחרי, חובה לעבור ביסודיות על כל פריט ופריט בחלל ועל כל סנטימטר וסנטימטר בלי לדלג על שום מקום ובלי לעגל פינות: פריטי ריהוט, מתגי תאורה, שקעי חשמל, ארונות, מוצרי חשמל, קופות (כשמדובר על בתי עסק) ועוד. חיטוי שיתבצע באופן לא מוקפד יעניק תחושת ביטחון שגויה ובעצם מסכן את הנוכחים במקום!

עם אילו חומרים מבצעים חיטוי לקורונה?

כאמור אחד הדגשים העיקריים במסגרת חיטוי נגד קורונה הוא החומרים שבעזרתם מעלימים כל נוכחות של הווירוס המסוכן. החומר האפקטיבי ביותר הוא סימקסין, שמשמש באופן כללי למלחמה בנגיפים וגם חיידקים. חומרי החיטוי מבוססים בעיקר על תרכובות אמוניום רבעוני (חומר שמשמש לטובת חיטוי משטחים וציוד במוסדות רפואיים גם בימי שגרה) ועל כלור.

חיטוי דירות AIR-BNB אחרי בידוד

אחד הטרנדים הבולטים בתקופה הנוכחית שמחייבת את כולנו להתנהל בגמישות ולהתאים את עצמנו לשינויים הדרמטיים הוא השכרת דירות AIR-BNB לאנשים שזקוקים למרחב מתאים לצורך בידוד ביתי. השכרת דירות האירוח לקהל יעד זה מפצה כמובן את בעלי הנכס על אובדן ההכנסות בימים שבהם אין תיירים, אבל חשוב להיערך נכון לסוג זה של פעילות. בפרט מומלץ לחטא את הדירה לפני כניסת כל דייר חדש ובעצם אחרי שדייר יוצא ממנה. הסיבה לכך היא שעלול להיות מצב שבו אדם שהה בדירה ובגופו נגיף הקורונה. מאחר שלא הופיעו סימפטומים האדם הוכרז כבריא, אולם כאמור עדיין יכול להיות שהוא היה נשא של הווירוס - ומן הסתם בכל מקום שבו הוא נגע ברחבי דירת ה-AIR-BNB יש וירוסים. הפתרון המתבקש הוא הזעקת חברה לחיטוי קורונה שתבצע עבודה מקצועית ויסודית.

המאמר באדיבות צוות המדביר שמציל: https://www.ha-madbir.co.il

הדברה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד