ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
חילופי האשמות

לא הושגו הסכמות בכנסת על פעילות הוועדות

חילוקי דעות בנוגע לקיומם של ועדות הכנסת: בעוד בליכוד דורשים לשמור על ההוראה ולא לקיים ועדה עם למעלה מעשרה אנשים, בכחול לבן רוצים רוב ומסרבים לדרישה

לא הושגו הסכמות בכנסת על פעילות הוועדות
חבר הכנסת מיקי זוהר עם ראש הממשלה נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראשי סיעות הכנסת ה-23 התכנסו היום (שלישי) לדיון ראשון שעסק בהקמת ועדות זמניות וועדות מיוחדות שיעסקו בנושא הקורונה ובנושאים שעל סדר היום. השיבה פוזרה ללא הסכמות.

חילוקי הדעות הם סביב הרכבי הוועדות, כאשר בליכוד מבקשים להקים ועדות עם עשרה חברים בלבד כדי לשמור על הוראות משרד הבריאות ומנגד, בכחול לבן מבקשים לקבל רוב מכריע לטובתם.

בכחול לבן האשימו את הליכוד בכך שהליכוד רוצה לסגור את הכנסת כדי למנוע את החלפת היו"ר. לדברי חה"כ עופר שלח "הליכוד במצוות ביבי רוצה לסגור את הכנסת. לא תהיה ועדת כספים שתעביר סיוע קריטי למי שאיבד את הכנסתו, לא תהיה ועדת קורונה שתפתור את אין ספור הבעיות שיוצר המשבר". לטענתו, "העיקר שלא יהיה רוב נגד ביבי ולא יהיה יו"ר קבוע. חרפה".

בליכוד הגיבו לדברים והשיבו לכחול לבן: "כחול לבן מנסים שוב לשבור את כללי הכנסת". לדברי יו"ר הסיעה חה"כ מיקי זוהר, "כחול לבן מתנהלים באופן ברוטלי ומנותק מציאות בתוך מסע השנאה שלהם לרה"מ שעוסק מבוקר עד ערב בבריאותם של כל אזרחי ישראל".

חבר הכנסת זוהר שהציע לקיים את דיוני המליאה תחת כיפת השמיים טען כי "הצענו להקים ועדות במתכונת של עד 10 אנשים והם מסרבים". לטענתו, "הם (כחול לבן א.ק.) שיקרו על הישיבה עם המשותפת ועכשיו הם משקרים שאנחנו רוצים לסגור את הכנסת".

יו"ר סיעת יהדות התורה חבר הכנסת יעקב אשר אמר בדיון, "אנחנו תומכים בצמצום מספר החברים בוועדה המסדרת כי מחובתנו להוות דוגמה לציבור וכפי שדורשים מהציבור לא להוסיף מעל עשרה משתתפים כך גם בכנסת".

אשר קרא לדחות את קידום החוקים נגד ראש הממשלה שהציעו בכחול לבן ובישראל ביתנו. לדבריו, "כמו שמשאירים בפעילות את מקומות העבודה והמפעלים החיוניים בלבד, צריך לאפשר לכנסת לדון רק במה שחיוני והכרחי לתקופה הזו ולא לנצל את המצב לחקיקה פוליטית מיותרת".

נציין כי בשל הוראות משרד הבריאות הדיון שהתקיים בלשכת יושב ראש הכנסת פוצל לשניים, וזאת כדי לא לחרוג מהוראה האוסרת כינוס של מעל 10 בני אדם. תחילה נודעו נציגי סיעות הליכוד, כחול לבן, הרשימה המשותפת וש"ס ולאחר מכן תתקיים פגישה עם נציגי סיעות יהדות התורה, העבודה-גשר-מרצ, ישראל ביתנו, ימינה וחה"כ אורלי לוי אבקסיס.

קורונה מיקי זוהר עופר שלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד