י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זעם על הקהילה היהודית

כמה 'חכמים' באנטוורפן הפרו את הוראות הקורונה

באנטוורפן שבבלגיה המשטרה אוכפת את מי שעובר על הוראות הממשלה וגם הגויים מתלוננים על מי שמתכנס יותר מהמותר. בתי הכנסת סגורים 

כמה 'חכמים' באנטוורפן הפרו את הוראות הקורונה
משפחות שפונו מהפארק באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

ארגון הגג CMT שמאגד בתוכו את קהילות מחזיקי הדת, שומרי הדת, פורום ארגונים היהודיים, שמירה, הצלה, חי לייף ליין, חברים באנטוורפן שבבלגיה, נמצא בהיערכות מיוחדת לאור החלטת הממשלה לאסור על התכנסויות גדולות. המנהלים קנו ציוד מיוחד למקרים רפואיים לכלל הארגונים, וציידו את המתנדבים עם ציוד מתאים להגנה מפני הנגיף.

בשבת האחרונה סגרו את כל בתי הכנסת באנטוורפן, מה שלא מצא חן בעיני כמה 'חכמים' והם החליטו להפר את ההוראות, מה שהביא את המשטרה להורות על סגירת בתי הכנסת, ואזהרות מקנסות.

לדברי התושבים "המשטרה סגרה גם את מתקני המשחקים בפארקים, מה שלא מנע מכמה 'חכמים' להפר את ההוראות והם גרמו לחילול השם, מספר גויים התקשרו למשטרה והתלוננו כי שכניהם היהודים מתכנסים מעל המספר המותר בבתים יהודיים. מה שהביא את המשטרה להזהיר את האוכלוסייה החרדית מקנסות כבדים".

גם המרא דאתרא הגאון רבי אהרן שיף כתב מכתב מפורט לתושבים בו הוא קורא לתושבים כי לנוכח החלטת הממשלה מוטלת עלינו החובה לציית לכל ההוראות.

"בישיבה משותפת עם נציגי הממשלה נסינו לדחות את הדבר עד לאחר ש"ק, בטענה שעלינו להתכונן ולהתארגן, גם עקב האורחים החשובים שהגיעו לעירנו לשבת מיוחדת זו (פרשת פרה), וכן שבעלי השמחות כבר הכינו קידושים ועוד ועוד, אולם הם באחת ומי ישיבנו שאין באפשרותם להוציא מן הכלל אף חלק הכי קטן מהאזרחים, והחלטות הממשלה חייבות להתבצע במילואם ובמועד שנקבע, שכל אחד ואחד חייב לשאת באחריות גמורה עם הכלל, והם עומדים ע"ז בכל תוקף".

"אשר ע"כ, למרות שהנני יודע שהדבר מקשה מאד על הציבור (תפילות, קרה"ת, קידושים וכו'), מ"מ בתור מי שנושא באחריות כרב הקהילה, ולאחר שעיינתי בדבר הדק היטב. הגעתי להחלטה שאי"ה מחר בש"ק לא אופיע לתפילת שחרית בבית המדרש, וכן במנחה וס"ג, אלא אתפלל במנין מצומצם בבית פרטי. והשי"ת ירחם על עמו ישראל ויסיר מהם כל צרה וצוקה וכל נגע ומחלה, ובמהרה נזכה לישועת הכלל והפרט אכי"ר".

בהודעה מיוחדת מהארגון נאמר כי המצב כמו 'מגפת השפעת הספרדית' שהייתה מהקשות בעולם, ונמשכה כשנה, מאפריל 1918 ועד אפריל 1919, מתוך אוכלוסיית העולם באותן שנים בסביבות 500 מליון בני אדם, מתו בין 20 ל-50 מיליון אנשים. 

קורונה אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד