י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"גנבת מנדטים סדרתית"

אורלי לוי אבקסיס נפרדת רשמית מעמיר פרץ

בצל בהלת הקורונה בישראל, חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס הגישה בקשה להתפצל ממפלגת 'העובדה מרצ' ולהיחשב כסיעת יחיד

אורלי לוי אבקסיס נפרדת רשמית מעמיר פרץ
עמיר פרץ צילום: פלאש 90

באופן רשמי, חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס שהקימה את מפלגת 'גשר' והתמודדה לצד סיעות העבודה ומרצ במערכת הבחירות החולפות, מתפצלת מהחיבור באופן רשמי, מה שמעלה את זעמם של אנשי המפלגה.

לוי אבקסיס הגישה ברשה רשמית לוועדת הכנסת שטרם הוקמה, בה היא מבקשת לאשר את פיצול סיעתה, סיעת 'גשר', ולהתנהל במהלך הכנסת ה-23 כסיעת יחיד.

הדרישה של לוי אבקסיס מגיעה לאחר שבשבוע שעבר הודיעה כי היא מתנגדת לאפשרות כי תוקם ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת ואף בהמשך סירבה להמליץ על בני גנץ כמועמד להרכבת הממשלה.

הפיצול הרשמי העלה את זעמם של אנשי העבודה שסירבו עד כה לתקוף את לוי אבקסיס. מקרובי יו"ר המפלגה עמיר פרץ אמרו לאחר ההודעה על הפיצול: "אפשר להגיד עליה הרבה דברים. נסתפק בתגובה ממלכתית: גנבת מנדטים סדרתית".

הכינוי "גנבת מנדטים סדרתית" מגיע על רקע מקרה דומה בו לוי אבקסיס התפצלה מסיעת ישראל ביתנו לאחר שאלו נכנסו לקואליציה בראשות בנימין נתניהו והליכוד כשהיא נותרה באופוזיציה. בשבוע שעבר קראו חברי מרצ לאורלי לוי להתפטר מהכנסת ולהשיב את המנדט "שגנבה" מגוש השמאל.

לא ברור לאן פניה של אורלי לוי מועדות, שכן בעבר היא ניהלה מו"מ עם כחול לבן שלא הבשיל לכדי הסכם, וריצה נפרדת של סיעת גשר לא הצליחה כשהיא התרסקה לכ-2 מנדטים. גם בסקר שפורסם אמש על ידי מכון 'דירקט פולס' התמודדות נפרדת שלה תביא 1.75% בלבד.

אורלי לוי אבקסיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד